W nieco tajemniczym konkursie ElectroMobility Poland pojawił się pierwszy (?) kandydat na Polski Samochód Elektryczny. To iXAR stworzony przez Proto Cars, która to firma – czego można się było spodziewać – chyba nawet nie spojrzała na projekty nadwozi opracowane w ramach pierwszego etapu konkursu na Polski Samochód Elektryczny.
iXAR – dane techniczne
Spis treści
Właścicielem Proto Cars jest Paweł Dytko, a sama firma zajmuje się przebudowywaniem aut wyczynowych. Teraz jednak Proto Cars postanowiło zawalczyć o przyszłość Polski: zdaniem właściciela firmy konkurs na Polski Samochód Elektryczny ma szansę pobudzić polski przemysł motoryzacyjny i pozwoli na dogonienie krajów Zachodu.
> Samochód elektryczny vs spalinowy – BADANIE opłacalności [OBLICZENIA]
iXAR to lekki czterokołowiec z nadwoziem (kategoria L7e), czyli pojazd, którym można kierować od 16. roku życia, z prawem jazdy kategorii B1. Samochód ma 3,63 metra długości, 1,48 metra szerokości i 1,55 metra wysokości, a waży zaledwie 450 kilogramów.
Ładny, ale powolny
Przy tym ograniczeniu do auta nie zmieści się (rozmiarowo) bateria o pojemności większej niż około 15 kilowatogodzin (kWh) [spekulacje www.elektrowoz.pl], a sam samochód przewiezie maksymalnie 2 osoby dorosłe i 2 dzieci (2+2) – kategoria L7e zakłada bowiem maksymalną wagę pasażerów wynoszącą 200 kilogramów.
Samochód iXAR ma mieć silnik elektryczny o mocy 20 koni mechanicznych. Nie będzie to więc rakieta, ale pojazd, który powinien sprawdzić się podczas odwożenia dzieci do szkoły czy przy krótkich wycieczkach po mieście.
> Nissan Leaf: CENA w Polsce od 139 000 do 165 500 złotych [OFICJALNIE]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|