Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Polestar w tarapatach. Zapowiada uruchamianie salonów, szybki wzrost przychodów i nowy model dla Europy w 2027 r.

Polestar podał wyniki finansowe dla III kwartału 2024 roku, czyli z okresu tuż przed przejęciem władzy przez nowego prezesa, Michaela Lohnschellera. Firma zanotowała spadek rok do roku, ale od teraz planuje już wzrosty, uruchomienie sprzedaży w salonach na większą skalę oraz wyjście na plus w 2027 roku. W tym samym 2027 roku na rynek ma trafić Polestar 7, który będzie modelem stworzonym specjalnie z myślą o Europie. To może być krewniak Zeekra X, chociaż nie musi.

Polestar, strategia rozwoju

Polestar, marka wydzielona przez chiński koncern Geely z Volvo, sprzedał w 2024 roku w sumie 44 851 samochodów elektrycznych, co oznacza spadek o 15 procent rok do roku, mimo nowych modeli. Patrząc na innych chińskich producentów łatwo zauważymy, że dostarczanie po kilka tysięcy egzemplarzy miesięcznie (średnio: 3 740) to droga ku przepaści. Szansa na pozytywne wyniki pojawia się dopiero przy skali zaczynającej się od setek tysięcy aut rocznie, tymczasem w swoim najlepszym kwartale (IV kw. 2022) Polestar sprzedał ledwie 20 000 samochodów. W firmie, która korzysta z rozwiązań koncernu-matki (=Geely), te liczby mogą być minimalnie niższe, ale różnica raczej nie jest duża.

Wszystko ma się zmienić już w 2025 roku. Zamiast sprzedawać auta wyłącznie online i dostarczać je w około stu „przestrzeniach” (ang. Polestar Spaces) na całym świecie, producent chce zwiększyć swoją obecność w fizycznie istniejących placówkach. W 2025 roku planuje niemal dwukrotnie zwiększyć liczbę salonów-„przestrzeni”, by skusić większą liczbę klientów (źródło). Planuje też „optymalizować” koszty i zwiększać przychody. W 2025 roku na rynek trafi Polestar 5, następny w kolejce jest roadster o nazwie Polestar 6, niewykluczone, że skrócony wariant modelu poniżej:

Nowy prezes jest przekonany, że rok 2025 będzie „najmocniejszym w historii marki, gdy chodzi o sprzedaż i finanse”. Przedsiębiorstwo chce notować wzrosty w przedziale 30-35 procent rocznie w latach 2025-2027, co powinno przełożyć się na dojście do poziomu około 80 000 sprzedanych samochodów za dwa lata. W samym 2027 roku producent ma zamiar wprowadzić na rynek produkowane w Europie auto, kompaktowego crossovera premium, model Polestar 7. Nie da się wykluczyć, że samochód wykorzysta rozwiązania Zeekra i wyjedzie z fabryki Volvo w Gandawie (Belgia). Rok 2027 ma być ważny jeszcze z jednego powodu: to wtedy marka chce po raz pierwszy w historii być finansowo na plusie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version