Pierwszą informację uzyskał nasz Czytelnik, drugą zdobyliśmy my. Otóż wbrew wcześniejszym doniesieniom, Polestar zadebiutuje w Polsce dopiero na początku 2023 roku. Do oficjalnego wejścia na nasz rynek przygotowuje się też SAIC Motors i w początkowej gamie modeli może zostać uwzględniony MG4 EV, konkurent VW ID.3, Renault Megane E-Tech Elektrycznego czy Cupry Born.

Polestar w Polsce

To, że Polestar trafi do Polski, oficjalnie potwierdził nam Stanisław Dojs z polskiego oddziału Volvo – ale nie poznaliśmy żadnych szczegółów dotyczących terminów. Jeden z naszych Czytelników planował zakup Polestara wobec problemów z Toyotą bZ4X, usłyszał jednak, że marka wejdzie do naszego kraju nieco później, dopiero w 2023 roku.

W tej chwili firma sprzedaje model Polestar 2 (pogranicze segmentów C i D), niedawno wypuściła do niego dużą aktualizację oprogramowania, wiadomo też, że przygotowuje się do delikatnego faceliftingu auta. Oprócz tego w październiku planuje pokazanie największego Polestara 3 będącego funkcjonalnym odpowiednikiem Volvo XC90. Nie zdziwimy się, jeśli do polskiej oferty i jeden, i drugi samochód [spekulacje redakcji Elektrowozu].

Od lewej: Polestar 2, Polestar 3, Polestar 4 i Polestar 5 (c) Polestar / Geely

SAIC Motors w Polsce

W związku z europejskim debiutem kompaktowego hatchbacka, MG EV4, wystosowaliśmy do SAIC Motors, właściciela marki MG Motor, pytanie o plany dotyczące naszego kraju. Jako uzasadnienie podaliśmy, że na innych rynkach auto jest interesująco wycenione, na poziomie modeli o segment mniejszych z gorszym wyposażeniem. Janos Harsfalvi, dyrektor marketingu SAIC Motors ds. Centralnej i Wschodniej Europy, odpisał nam, że europejski oddział producenta pracuje nad wejściem na polski rynek w ciągu nadchodzącego roku.

Zgodnie z „najlepszymi szacunkami firmy, w początkowej gamie modeli może zostać uwzględniony MG4 EV„. Przedsiębiorstwo „dostrzega zainteresowanie” i „ma nadzieję zaspokoić polskie potrzeby”.

MG4 EV w 2023 roku może trafić również na polski rynek

Aktualnie jedna z marek należących do SAIC Motors, Maxus, dostępna jest na naszym rynku za sprawą norweskiego pośrednika-dystrybutora, RSA. Przedsiębiorstwo zaoferowało w Polsce crossovera, model Maxus Euniq 6, minivana Maxus Euniq 5, a także auto dostawcze, Maxus e-Deliver 3, i elektrycznego pickupa, Maxus eT90.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]