Kilkanaście miesięcy temu prezes Polestara przyznał się się, że pewne modele marki będą autami niszowymi, wykonanymi głównie po to, by wzbudzić zainteresowanie. Taki był Polestar 1 i taki prawdopodobnie będzie Polestar Precept (pol. przykazanie), który właśnie został pokazany na wizualizacjach.
Polestar Precept – oto kierunek rozwoju marki Polestar
Żadne dane techniczne Polestar Precept nie zostały ujawnione, choć wiemy na przykład, że rozstaw osi ma wynieść aż 3,1 metra. Mamy natomiast sporą liczbę renderingów, z których wyłania się mieszanina Volkswagena XL1, Volvo i jakichś modeli sprzedawanych na rynku amerykańskim (Cadillaców?).
Precept prawdopodobnie dysponuje jakąś formę zelektryfikowanego napędu, ponieważ wlot powietrza z przodu jest niewielki, a z tyłu nie widać rur wydechowych. W środku nieco zaskakuje chiński tablet z dużymi ramkami przyklejony do środkowej części kokpitu.
Obydwa wyświetlacze we wnętrzu Polestar Precept mają się zachowywać inteligentnie. Dzięki mechanizmowi śledzenia oczu samochód będzie wiedział, w której miejsce patrzymy, i dostosowywał odpowiednio parametry ekranów (jasność?). Oprócz tego duży wyświetlacz ma wykrywać zbliżającą się rękę i pokazywać dodatkowe informacje oraz powiększać najważniejsze kontrolki.
Auta będące „halo carami” (ang. halo cars) to często koncepty lub produkowane w niewielkich ilościach modele, które mają podpowiadać nam, w którą stronę chciałby zmierzać producent. Przy Polestarze 1 chodziło o zapowiedź elektryfikacji. Polestar Precept prawdopodobnie sugeruje większy nacisk na ekonomię (spadzisty dach) i komfort jazdy (duża kabina) oraz coraz bardziej inteligentną elektronikę samochodu.
Sam producent mówi, że wrażenia z obcowania z tą ostatnią mają być na „niespotykanym wcześniej” poziomie.
> Volkswagen ID.3 z „ogromnymi problemami”. Opóźnienie „do 12 miesięcy” [Manager Magazin]
Oprócz elektroniki we wnętrzu znajdzie się cały zbiór materiałów z recyklingu wykonanych ze starych sieci rybackich, korków, butelek PET oraz materiały z tkanego lnu. Ten ostatni zastosowany w niektórych miejscach ma 2,5-krotnie obniżać wibracje przenoszone przez samochód (źródło).
A tymczasem czekamy na pierwsze dostawy Polestara 2, które powinny ruszyć w maju 2020 roku.