Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Polestar podał ceny Polestara 3 i 4. Tanio nie będzie, ale ciekawie wzorniczo – na pewno

W czerwcu 2022 roku zobaczyliśmy po raz pierwszy Polestara 3, model, który wydaje się być spowinowacony z Volvo Embla, elektrycznym następcą XC90. Teraz prezes Polestara ujawnił, że samochód ma kosztować od 75 do 110 tysięcy euro (równowartość 360-525 tys. zł). Są to kwoty zaczynające się między Volvo V90 i XC90, a kończące powyżej maksymalnie wyposażonego Volvo XC90 T8 Plug-in. 

Polestar celuje w coraz wyższe segmenty, wraca do korzeni

Nawet jeśli Polestar 3 ma być największym samochodem w gamie, takie ceny natychmiast pozycjonują model jako skierowany do osób rozważających zakup Tesli Model X, ewentualnie Mercedesa EQE SUV lub jeszcze większego EQS SUV, a nie kogoś, kto czeka na przyzwoicie wycenione auto, które jest nieco bardziej rodzinne (przestronniejsze) niż Polestar 2. Polestar jako marka wraca więc do sytuacji, w której Volvo z tym znakiem wymagały wysupłania najwyższych kwot.

Polestar 3 będzie wytwarzany w fabryce w Karolinie Południowej (Stany Zjednoczone). Model ma być SUV-em, którego „wszyscy pokochają, ale który będzie też bardzo aerodynamiczny i zachęcający do jazdy. To nie będzie samochód do wożenia dzieci do przedszkola”.

W 2023 roku Polestar chciałby sprzedać na całym świecie 124 000 samochodów elektrycznych [innych nie produkuje], z czego 24 000 mają stanowić właśnie Polestary 3 (drugi od lewej poniżej). Oprócz niego oferowany będzie Polestar 2 (pierwszy od lewej), pod koniec roku do gamy powinien dołączyć Polestar 4 (jedyny pod przykryciem na zdjęciu poniżej), który powinien być bliskim krewniakiem elektrycznego odpowiednika Volvo XC60 (początek segmentu D-SUV):

Z tego, co mówi Thomas Ingenlath, prezes Polestara, wynika, że Polestar 4 będzie kosztował mniej niż „3”, może zaczynać się w okolicy 55 000 euro, równowartości 263 000 złotych. Auto ma być też niższe, przypominające coupe, ale bez poświęcania przestrzeni w środku. Z ujawnionej przez markę fotografii wywnioskujemy, że koncepcja na linię nadwozia Polestara 3 może być zbliżona do tej, którą zastosowano w Polestarze 2.

Jako ostatnia zadebiutuje na rynku limuzyna coupe, Polestar 5, znany wcześniej pod nazwą Precept (pierwszy z prawej).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version