Polestar poinformował, że w ciągu 2025 roku wejdzie na rynek francuski oraz chciałby rozpocząć sprzedaż samochodów za pośrednictwem lokalnych dealerów w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Tajlandii i Brazylii. Marka Polestar należy do chińskiego Geely, w pewnym sensie pełni rolę awangardy dla Volvo, wykorzystuje zespoły napędowe Volvo-Geely i zbliżone wzornictwo. Pierwsze sygnały dotyczące chęci wejścia Polestara na polski rynek pojawiły się już w 2022 roku.
Polestar prze do Polski
Volvo cieszy się w Polsce sympatią i zaufaniem. Polestar, jako samodzielny producent biorący swój początek w linii modeli Volvo, nigdy nie był u nas oficjalnie sprzedawany, warto wszak wiedzieć, że samochody tej marki można naprawiać w serwisach w Warszawie i we Wrocławiu. Teoretycznie wszystko pasuje. W praktyce sprawa okazała się złożona i debiut w Polsce przesunął się o co najmniej trzy lata, do 2025 roku. Nieoficjalnie w kilku źródłach usłyszeliśmy, że władze koncernu nie były pewne, czy zdecydować się na dystrybucję Polestarów przez salony Volvo (co mogło zaszkodzić marce-matce), czy może uruchamiać sprzedaż online wspomaganą własną siecią dystrybucji (co jest ryzykowne i kosztowne, bo nie wszyscy są Teslą).
Gama modeli Polestar. Więcej na ich temat dalej w artykule, linki są odsyłaczami do stron zbiorczych z danymi technicznymi, cenami itd.
Ostatecznie wiemy już, że Francja jest pewna, natomiast w pozostałych państwach – także w Polsce – firma spróbuje uruchomić dystrybucję z wykorzystaniem istniejących salonów (źródło). Mamy w kraju kilka sieci, które dotychczas skupiały się na markach niemieckich, ale ostatnio mocno inwestują we współpracę z producentami z Chin. Polestar mógłby być prestiżowym uzupełnieniem oferty, bo to ciekawa alternatywa do Volvo.
Firma oferuje dziś trzy modele. Pierwszy to Polestar 2 (zdjęcia powyżej), liftback pogranicza segmentów C i D, a więc nieco większy niż Volvo EX40 (XC40), które stosuje te same zespoły bateryjno-napędowe. Polestar 3 (zdjęcia poniżej) jest z kolei bliskim krewniakiem Volvo EX90, największego elektrycznego Volvo w gamie. Ponownie: auto ulokowano rozmiarowo na pograniczu segmentów, lecz tym razem jest to D- i E-SUV.
Ostatnim sprzedawanym w Europie samochodem jest Polestar 4, model segmentu D-SUV, bez odpowiednika w gamie Volvo, konkurent Tesli Model Y oraz przede wszystkim Audi Q6 e-tron. W przyszłości samochód może być bazą dla Volvo EX60, elektrycznego Volvo XC60. Również w przyszłości do oferty może trafić Polestar 5 z ogniwami StoreDot, auto zapowiadające Volvo ES90, elektrycznego sedana kontynuującego linię Volvo S90.