Portal WysokieNapiecie.pl zdobył ciekawą informację. Jego dziennikarze dowiedzieli się, że Polestar planuje wejście do Polski i rozpoczęcie tutaj sprzedaży swoich modeli. Pojedyncze samochody chińskiego producenta krążą już po kraju, jeden z naszych Czytelników nawet niedawno sprzedawał Polestara 2. Polestar produkuje obecnie wyłącznie auta elektryczne i nie planuje żadnych innych zespołów napędowych.

Polestar w Polsce

Eksploatacja Polestara 2 Polsce nie nastręcza szczególnych problemów, o ile tylko ktoś poświęci energię, by sprowadzić auto do kraju. Samochód ma homologację na rynek europejski, wykorzystuje złącze CCS2, ba, marka ma w Polsce więcej serwisów niż Tesla, bo aż dwa: Dom Volvo na ul. Puławskiej w Warszawie i V-Motors na Bruecknera we Wrocławiu. Ze świadectw naszych Czytelników wynika, że ten w Warszawie działa sprawnie; na temat tego we Wrocławiu nie mieliśmy żadnych komentarzy.

Plotkę o tym, że Polestar planuje rozpoczęcie sprzedaży na terenie naszego kraju, podało WysokieNapiecie. Stanisław Dojs z polskiego oddziału Volvo potwierdził nam tę informację, jednak bez żadnych dodatkowych terminów. WysokieNapiecie mówi o trzecim kwartale 2022 roku, a więc okresie od początku lipca do końca września 2022 roku.

Należąca do chińskiego koncernu Geely marka Polestar ma dziś w ofercie jeden samochód, Polestar 2. W październiku zostanie pokazane kolejne auto, Polestar 3. Zanosi się na to, że będzie to duży crossover, odpowiednik Mercedesa EQC lub Tesli Model X (pierwsze zdjęcie poniżej). Po nim w 2023 roku światło dzienne ma ujrzeć Polestar 4, pierwszy [w miarę] tani elektryk chińskiego producenta, który będzie konkurował z Audi Q4 e-tron czy Mercedesem EQA [spekulacje].

W 2024 roku zadebiutuje Polestar 5, który został pokazany jako koncepcyjny Polestar Precept (zdjęcie poniżej). Zanosi się na to, że wszystkie auta będą miały swoje odpowiedniki w gamie Volvo, choć nie jest jasne, która z marek zachowa dla siebie bardziej lukratywny segment SUV-ów. Na razie wszystko wskazuje na to, że Polestar będzie mógł jako pierwszy wdrażać nowe technologie i eksperymentować z napędami, ale zapłaci za to zakazem korzystania z tej formy nadwozia.

Polestar 2 okiem naszego Czytelnika

Wspomnieliśmy na początku, że jeden z naszych Czytelników jeździł Polestarem 2 i sprzedawał go z użyciem Forum Elektrowozu. Spytaliśmy go o wrażenia z eksploatacji. Jako największe plusy wymienił system Android Automotive, w którym „się zakochał”, bardzo dobre wykonanie auta, wygodę, przestronność, dobry serwis zarówno w formie telefonicznej, jak też w rzeczywistości (Warszawa). No i szybkość, dynamikę jazdy. Jedyny minus, jaki przyszedł mu do głowy, to ciężar samochodu, który dawał o sobie znać na wybojach.

W poniedziałek odbiera Kię EV6.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]