Volvo (!) oficjalnie poinformowało, że będzie produkować model Polestar 7 w fabryce w Koszycach (Słowacja). Polestar 7 ma być „luksusowym kompaktowym SUV-em”, czy sugeruje pozycjonowanie ponad Volvo EX30, w pobliżu lub zamiast starzejącego się Volvo EX40 i EC40. Oprócz tego z fabryki ma wyjeżdżać jeszcze jeden model będący liftingiem istniejącego już samochodu marki Volvo.
Polestar 7, zwiastun luksusowych elektryków w cenie segmentu popularnego?
Nazwę Polestar 7 słyszymy po raz pierwszy, dotychczas największą liczbę miał Polestar 6, czyli produkcyjna wersja dawnego Polestara O2. Po raz pierwszy też widzimy tak radykalne zejście marki w dół, wcześniej trzymano się raczej gamy Volvo, ale bez schodzenia poniżej przełomu segmentów C i D (patrz: Polestar 2). Firma nie wprowadziła do oferty ani odpowiednika Volvo XC40/EX40, ani tym bardziej Volvo EX30, chociaż niektórzy analitycy sugerowali, że to mogłoby jej pomóc w zwiększeniu sprzedaży.
Po raz pierwszy wreszcie to Volvo – inna marka należąca do koncernu Geely – zapowiada produkcję samochodu Polestara. I to w Europie (źródło)! Nowy Polestar 7 wykorzysta posiadane przez Geely technologie „wspólnych komponentów, megaodlewów, cell-to-body z gęstością i wydajnością baterii nowej generacji, silników nowej generacji opracowanych przez Volvo Cars”.
„Wspólne komponenty” są zrozumiałe, to jednolita platforma oraz oprogramowanie, w tym także zaplecze software’owe. „Megaodlewy” też są jasne, to duże odlewy stosowane w podwoziu, chociaż dotychczas Volvo/Polestar takowych nie posiadały mimo zainstalowania odpowiednich maszyn już w 2023 roku. Baterie cell-to-body (ogniwa-szkieletem-baterii, bez modułów) stanowią nowość, wzmianka o „nowej generacji” także – może chodzić o Golden LFP.
Polestar 7 będzie produkowany w 2028 roku, wcześniej z fabryki w Koszycach ma zacząć wyjeżdżać nowa generacja jakiegoś Volvo (EX40? EX60?). Biorąc pod uwagę kompaktowe rozmiary modelu oraz fakt, że EX40 to wariant powstały na spalinowej platformie CMA, spodziewamy się, że Polestar 7 zostanie oparty o nowocześniejszą SEA2 niczym Zeekr X, Smart #1 czy właśnie Volvo EX30. Nie zdziwimy się, jeśli tym „wcześniejszym Volvo” będzie solidny technologiczny lifting Volvo EX40, już w oparciu o SEA2.