Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Polestar 6 będzie konkurował z Porsche Taycanem i 911. Będzie zabawnie, gdy zacznie pokonywać spalinowe 911

Należący do chińskiego Geely Polestar nie marnuje czasu. Firma zauważyła, że Porsche chce jak najdłużej zarabiać na spalinowym 911, bo „nie da się go zelektryfikować”, dlatego postanowiła uprzedzić niemieckiego konkurenta. W 2026 roku na rynek trafi Polestar 6 /dawniej: Polestar O2/, dla którego „Porsche 911 i Taycan są punktami odniesienia”. Jeśli okaże się, że Geely jest w stanie wyprodukować elektryka o właściwościach jezdnych i dynamice lepszej od 911, Niemcy będą w opałach.

Polestar 6, wyzwanie rzucone Porsche

Gdy chodzi o przemysł motoryzacyjny, chińskie przedsiębiorstwa wykazują się niebywałą elastycznością, której tradycyjne marki europejskie czy japońskie mogą im tylko pozazdrościć. Geely nie bało się konwersji dotychczasowych platform spalinowych (np. CMA z Volvo i Polestara) na elektryczne, lata temu przystąpiło też do opracowania nowych architektur zaprojektowanych z myślą o elektrykach (np. SEA). Różne marki koncernu stopniowo rzucają wyzwania kolejnym producentom w różnych segmentach.

Polestar zaprezentował już rodzinnego Polestara 3, zapowiedział mniejszego Polestara 4 i Polestara 5 znanego wcześniej pod nazwą Precept. Polestar 6 to dawny Polestar O₂, auto z nadwoziem wykonanym z klejonego aluminium (dla obniżenia wagi). Punktem odniesienia samochodu mają być modele Porsche, w tym 911. Przyspieszenie 0-100 km/h Polestara 6 ma trwać 3,2 sekundy, sumaryczna moc dwóch silników to 650 kW/884 KM, moment obrotowy ma wynieść 900 Nm. Specjalnemu tuningowi ma zostać poddane zawieszenie samochodu.

Najszybsze Porsche 911 rozpędzają się do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund, ale Polestarowi chyba nie chodzi o samo przyspieszenie. Zanosi się na to, że chińska firma opracuje auto, które będzie dobrze zachowywało się w zakrętach i wytrzyma długotrwałe obciążenia. Z tym pierwszym bywa w elektrykach różnie ze względu na wyższą wagę baterii, to drugie z kolei wymaga wydajnego systemu chłodzeniu, który poradzi sobie z odprowadzeniem nadmiaru ciepła.

Premiera Polestara 6 zaplanowana na rok 2026 wydaje się nieprzypadkowa. To wtedy na rynku powinny zacząć pojawiać się ogniwa ze stałym elektrolitem. Jeśli zostaną zastosowane w elektrycznym kabriolecie, będzie on w stanie znacznie dłużej wykorzystywać maksymalną moc bez ryzyka uszkodzenia baterii. I wtedy nagle okaże się, że spalinowe 911 hałasuje, a i tak jest objeżdżane przez elektrycznego konkurenta.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version