Polestar zapowiedział, że w październiku 2022 roku zaprezentuje swego nowego crossovera, Polestara 3. Producent celuje w zasięg wynoszący ponad 600 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na ponad 510 kilometrów w trybie mieszanym i 360 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h.

Nowy Polestar 3 to odpowiednik elektrycznego następcy Volvo XC90 czy nowe wcielenie S60?

Po październikowej prezentacji samochód ma trafić do produkcji na początku 2023 roku. Auto ma być wytwarzane w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Po chińskiej fabryce Polestara w Chengdu możemy spodziewać się wszystkiego, ale w Stanach Polestar nie ma żadnych zakładów, a Volvo ma jedną lokalizację w Ridgeville (Karolina Południowa), z której wyjeżdża obecnie Volvo S60 i która ma produkować elektrycznego następcę Volvo XC90.

Samochód wyposażony jest w charakterystyczne żółte pasy bezpieczeństwa Polestara, charakterystyczne tylne światła Polestarów/nowych Volvo i charakterystyczne przednie światła Polestara Precept z nutami Zeekr. Oprócz tego posiada coś na kształt asystenta Nio Nomi na kokpicie i wyświetlacz projekcyjny (HUD).

Felgi o średnicy 22 cali i ich wygląd na tle nadwozia podpowiadają nam, że patrzymy na raczej duże auto, czyli co najmniej model segmentu D-SUV. Podobne wskazówki daje nam wzmianka o klasie z „jedną z najlepszych wzrostów i jedną z najwyższych marży”, nie wspominając o wypowiedzi prezesa o „dużym luksusowym SUV-ie”, co w Stanach Zjednoczonych oznacza ponad 5 metrów długości i segment E+ lub F (porównaj: Cadillac Escalade). Należy jednak pamiętać, że przy elektrykach pożądany jest duży rozstaw osi, skutkuje obecnością sporej kabiny, więc z samochodu o długości poniżej 5 metrów można wygospodarować wnętrze o rozmiarach o segment/półtora segmentu większe.

Producent chciałby, żeby Polestar 3 osiągał ponad 600 jednostek WLTP zasięgu, obiecuje dużą baterię i napęd na obie osie. Samochód ma z czasem zaoferować nabywcom jazdę częściowo samodzielną z użyciem zamontowanych na nadwoziu lidarów oraz komputera pokładowego zbudowanego w oparciu o chipsety Nvidia. Model ma być jednym z trzech elektryków, które zostaną zaprezentowane w nadchodzących trzech latach. Firma zakłada, że w 2025 roku osiągnie poziom produkcji wynoszący 290 000 egzemplarzy samochodów rocznie.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]