Jak podaje Instytut Samar, od stycznia do września 2017 roku sprowadziliśmy 709,1 tysiąca samochodów. Średni wiek sprowadzonego auta to 11 lat i 8 miesięcy. Silniki Diesla stanowią ok. 41 procent importu.
Polaków nie stać na nowe samochody
Statystyki sprowadzonych aut nie są szczególnie optymistyczne. Średni wiek aut to 11,67 roku, czyli – uśredniając – w zasięgu naszych portfeli są auta z początku 2006 roku. Liderem sprowadzanych marek jest Audi A4, na drugim miejscu znajduje się Volkswagen Golf, na trzecim – Opel Astra. Najwięcej importowanych aut zarejestrowano w województwie wielkopolskim, mazowieckim oraz śląskim.
> Tanie samochody elektryczne: Peugeot 208 EV tuż za rogiem! [SUPER!]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Według naszego szybkiego rozeznania, wspomniane modele w wieku około 12 lat oferowane na portalu Otomoto.pl mają około 120-210 tysięcy kilometrów przebiegu, przy czym ulubiony jest przedział 150-180 tysięcy. Te same modele (tylko nowsze) oferowane na rynku wtórnym przez firmy leasingowe po trzech latach leasingu mają 60-140 tysięcy kilometrów przebiegu.
Wniosek? Kupujemy stare, zużyte auta z olbrzymimi, ale celowo obniżonymi przebiegami, ponieważ nie stać nas na samochody nowe. Liczymy, że to właśnie nam trafiła się „okazja”, a ekologia ma dla nas drugo- lub trzeciorzędne znaczenie.
Dane Samar tutaj.
Ilustracja na otwarciu: najpopularniejsze roczniki samochodów sprowadzonych według Samar (c) Samar
Samochody elektryczne na Facebooku – POLUB NAS:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|