Jak podaje Instytut Samar, od stycznia do września 2017 roku sprowadziliśmy 709,1 tysiąca samochodów. Średni wiek sprowadzonego auta to 11 lat i 8 miesięcy. Silniki Diesla stanowią ok. 41 procent importu.

Polaków nie stać na nowe samochody

Statystyki sprowadzonych aut nie są szczególnie optymistyczne. Średni wiek aut to 11,67 roku, czyli – uśredniając – w zasięgu naszych portfeli są auta z początku 2006 roku. Liderem sprowadzanych marek jest Audi A4, na drugim miejscu znajduje się Volkswagen Golf, na trzecim – Opel Astra. Najwięcej importowanych aut zarejestrowano w województwie wielkopolskim, mazowieckim oraz śląskim.

> Tanie samochody elektryczne: Peugeot 208 EV tuż za rogiem! [SUPER!]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Według naszego szybkiego rozeznania, wspomniane modele w wieku około 12 lat oferowane na portalu Otomoto.pl mają około 120-210 tysięcy kilometrów przebiegu, przy czym ulubiony jest przedział 150-180 tysięcy. Te same modele (tylko nowsze) oferowane na rynku wtórnym przez firmy leasingowe po trzech latach leasingu mają 60-140 tysięcy kilometrów przebiegu.

Wniosek? Kupujemy stare, zużyte auta z olbrzymimi, ale celowo obniżonymi przebiegami, ponieważ nie stać nas na samochody nowe. Liczymy, że to właśnie nam trafiła się „okazja”, a ekologia ma dla nas drugo- lub trzeciorzędne znaczenie.

Dane Samar tutaj.

Ilustracja na otwarciu: najpopularniejsze roczniki samochodów sprowadzonych według Samar (c) Samar

Samochody elektryczne na Facebooku – POLUB NAS:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: