W czwartek, 22 lutego, utworzono konsorcjum Pol-Stor-En / PolStorEn [pisownia różni się w zależności od źródła], w którego skład weszły Politechnika Warszawska, Gdańska i Poznańska, Uniwersytet Warszawski i Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza oraz Instytut Metali Nieżelaznych. Celem konsorcjum Pol-Stor-En jest m.in. stworzenie polskiej baterii do samochodów elektrycznych.

Polskie baterie, polskie magazyny energii

O możliwość stworzenia konsorcjum zabiegało środowisko naukowe. Propozycja uzyskała zielone światło w Ministerstwie Energii, dlatego w ramach konsorcjum będą prowadzone prace nad ogniwami elektrycznymi, które docelowo mają doprowadzić do stworzenia polskich fabryk baterii i magazynów energii.

> Bloomberg: W 2025 roku 1 kWh baterii spadnie poniżej 100 dolarów. A Europa MA PROBLEM

Minister przedsiębiorczości i technologii, Jadwiga Emilewicz, wyraziła nadzieję, że Polska zmieni się w najbliższych latach z importera ropy w eksportera baterii. Wtórował jej premier Morawiecki, który chciałby, żeby europejskie samochody jeździły z użyciem produkowanych u nas baterii.

Premier Morawiecki podczas uruchomienia konsorcjum Pol-Stor-En (c) TVN24 BiS

Warto dodać, że od niedawna Polska jest też członkiem Battery Alliance: ogólnounijnej inicjatywy, która ma prowadzić prace nad technologią masowego wytwarzania baterii.

> Polski Samochód Elektryczny: drogi i niezbyt użyteczny? [wywiad IBRM Samar]

Źródło: TVN24 BiS

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne bez akcyzy? Po zgodzie Komisji Europejskiej:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]