Podczas zorganizowanego przez Renault okrągłego stołu na temat CMF-EV poznaliśmy kilka szczegółów na temat nowej platformy aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. To o tyle istotne, że będzie ona stosowana zarówno w Renault MeganE / Megan-e, jak i w Nissanie Ariya oraz przyszłych elektrykach obu firm.
Platforma CMF-EV – czego się dowiedzieliśmy
Oto informacje, które udało nam się uzyskać:
- platforma została zaprojektowana z myślą o segmencie C/C-SUV, ale obsłuży też małe auta modelu D/D-SUV,
- platforma oferuje trzy pojemności baterii: 40, 60 i 87 kWh, zależą od rozstawu osi; nie otrzymaliśmy odpowiedzi, czy są to pojemności całkowite, czy użyteczne – raczej te drugie,
- ogniwa Li-ion są dostarczane przez LG Chem,
- ogniwa wykorzystują katody niklowo-kobaltowo-manganowe, NCM712 (NMC721), ich masowa produkcja – co wiemy skądinąd – rozpoczęła się w LG Chem na początku roku 2020,
> LG Chem wystartował w Polsce z wytwarzaniem ogniw NCM 712. Główna produkcja to NCM 622
- gęstość energii – zapewne na poziomie ogniw – to maksymalnie 0,27 kWh/kg; dla porównania: w 2018 roku oszacowano, że ogniwa 2170 stosowane przez Teslę oferują gęstość energii wynoszącą 0,22 kWh/kg, teraz ma to być między 0,24 a 0,27 kWh/kg (dane szacunkowe),
- [odpowiedź na pytanie www.elektrowoz.pl] bateria w platformie CMF-EV jest chłodzona aktywnie z użyciem wody,
- grubość akumulatora w Renault MeganE to 11 centymetrów,
- gniazdo ładowania znajduje się w przedniej części samochodu, na prawym błotniku.
Na platformie CMF-EV można zbudować samochody o długości od 4 do 4,7 metra, wliczając w to crossovery. Renault MeganE o długości 4,21 metra oferuje tyle przestrzeni w środku, co samochód spalinowy o długości 4,35 metra.
W samochodzie zastosowano pompę ciepła. Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu jest kolumna MacPhersona, z tyłu znajduje się zawieszenie wielowahaczowe. No i najważniejsze: zaprojektowano ją z myślach wyłącznie o autach elektrycznych.
Zapis z sesji można obejrzeć TUTAJ, ale konieczne jest odczekanie około 20 minut na start wydarzenia. Poniżej znajduje się nasze nagranie – niestety, pierwsze kilkanaście sekund jest ucięte:
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: