Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pierwszy Zeekr 7X odebrany w Norwegii. Potencjalnie interesująca alternatywa, gdy ktoś nie chce Tesli Model Y

W grudniu 2024 roku Zeekr będący marką pozycjonowaną jako premium w chińskim koncernie Geely, zaczął gromadzić w Europie zamówienia na model Zeekr 7X. Zbierano je w Holandii, Szwecji i Norwegii. Teraz pierwszy egzemplarz na Starym Kontynencie trafił do swego nowego właściciela w Norwegii. Technologicznie samochód postrzegany jest jako „Tesla-killer”, ciekawa opcja dla ludzi, którzy woleliby unikać produktów Elona Muska. Ceny Zeekra 7X w Holandii zaczynają się w Polsce od 52 990 euro, co w Polsce przełożyłoby się na około 229 000 złotych.

Zeekr 7X: ceny i dane techniczne

W Chinach ceny Zeekra 7X zaczynają się od 229 900 juanów, równowartości 119 800 złotych. Powyższa cena Zeekra 7X /229 000 zł/ wyliczona po dzisiejszym kursie euro i uwzględniająca różnice w stawkach VAT-u pozwala nam domniemywać, że europejscy dystrybutorzy przyjmą na stałe przelicznik juana na złotówkę wynoszący 1:1, bo to ułatwia im życie, uwzględnia koszty homologacji, transportu, ceł, a przy okazji gwarantuje satysfakcjonującą marżę.

Sam Zeekr 7X ma nieco inne wymiary niż wersja z Chin: 4,79 metra długości (Chiny: 4,83 m) oraz 2,9 metra rozstawu osi (Chiny: 2,93 m). Auto dostępne  jest w Europie w wersjach wyposażeniowych Core RWD (wcześniej: Premium), Long Range RWD (Long Range) i Privilege AWD (Performance). Dwie pierwsze wersje posiadają napęd na tył, ostatnia ma dwa silniki, po jednym na oś (AWD). W Norwegii przekazano nabywcy najdroższą wersję Privilege AWD z baterią o pojemności 100 kWh i dwoma silnikami o maksymalnej mocy 470 kW/639 KM. Auto wykorzystuje architekturę 800 V, zastosowano w nim ogniwa Li-NMC dostarczane przez CATL, maksymalna deklarowana moc ładowania to 360 kW.

Deklarowany zasięg WLTP Zeekra 7X w tej wersji to 543 jednostki, 464 kilometry realnie w trybie mieszanym, 326 kilometrów przy 120 km/h, 250 kilometrów przy 140 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Startowa cena tak skonfigurowanego wariantu to 62 990 euro, odpowiednik 271 800 złotych. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 3,8 sekundy, co ważne, wariant ma w standardzie pneumatyczne zawieszenie.

Osoby, które potrzebują maksymalnego zasięgu, wybiorą wariant Long Range RWD z tą samą baterią i silnikiem o mocy 310 kW/421 KM z tyłu (ilustracja powyżej). Natomiast ludzie poszukujący najtańszego wariantu, mogą zdecydować się na Core RWD z baterią LFP o pojemności 75 kWh. To Golden Battery, która obsługuje rzekomo moce do 480 kW i wtedy uzupełnia energię do 80 procent w 10,5 minuty. W Europie jest to maksymalnie 360 kW i 13 minut w najlepszych warunkach.

Strona WWW modelu znajduje się TUTAJ, holenderski konfigurator po angielsku jest TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version