Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pierwsze zwiastuny Tesli Model 3 SR+ z baterią ~60 kWh w Europie? W oprogramowaniu nowy kod: BTF1

Na niemieckich forach poświęconych Tesli pojawiła się ciekawa informacja. Otóż Tesle Model 3 SR+ dostępne na stronie Tesla.com zostały oznaczone kodem BTF1. Dotychczasowe BTF0 symbolizowało baterię 49/50 (54,5) kWh, więc BTF1 może – choć nie musi – wiązać się z baterią powiększoną do ~55 (60) kWh.

Większa bateria przyjedzie do Europy już w IV kwartale 2021?

Giga Shanghai, chińska fabryka Tesli, jest obecnie głównym centrum produkcyjno-eksportowym producenta obsługującym niemal cały świat. Kilka miesięcy temu pojawiły się plotki, że od czwartego kwartału 2021 roku zacznie ona wytwarzać Tesle Model 3 SR+ z baterią powiększoną o 10 procent, do 60 kWh (wartość całkowita, czerwona kratka „60 MIC”).

Oczywiście były to tylko spekulacje, ale zanosi się na to, że prędzej czy później może dojść do jakiegoś upgrade’u. Ma go potwierdzać niedawna podwyżka cen Tesli Model 3 SR+ oraz coś, co znajdziemy na niemieckiej stronie producenta z autami dostępnymi od ręki. Tesla Model 3 SR+ dostępna jest w dwóch wariantach minimalnie różniących się opisem, jako Model 3 Standard Plus Hinterradantrieb oraz Model 3 Model 3 Standard Plus, Hinterradantrieb. Takich z dłuższym opisem (po lewej) wcześniej nie było:

Kiedy wejdziemy do wariantu z dłuższym opisem, znajdziemy w źródle strony (prawy klawisz myszy -> Pokaż źródło strony) szereg opcji, a wśród nich BTF1 zamiast dotychczasowego BTF0. BTF0 symbolizowało baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 49/50 (54,5) kWh. BTF1 może być więc kolejnym wariantem tej baterii, na przykład o pojemności całkowitej wynoszącej 60 kWh. Może, choć – podkreślmy to ponownie – NIE musi.

W opisie samochodów, który wyświetla się na stronie zbiorczej (ilustracja powyżej), nie widać żadnych różnic między autami, nie licząc tych oczywistych (kolor, felgi). Model 3 SR+ z powiększoną baterią powinien mieć nieco większy zasięg WLTP niż wariant z obecnymi akumulatorami, tymczasem na WWW wszystkie auta mają 448 jednostek zasięgu.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: dla zainteresowanych, wszystkie opcje widoczne w źródle strony to:

AD15,AF00,APFB,APH4,AU3D,BC3B,BTF1,RNG0,CDM0,CH15,COFR,DRLH,DV2W,FC02,FG3B,FM3S,GLCN,HL32,HM30,ID3A,IL31,LT03,MDL3,MR31,PPSW,PC30,REEU,RF3G,RS3H,S3PW,SA3P,SC04,STCP,SU3C,T3MC,TM00,TW00,UT3P,W40B,WR00,ZINV,MI02,PL30,SLR0,ST33,BG30,OSSB,AUF2,RSF0,ILF0,FGF0,CPF0,P3WS,HP31,PT01,RL31,LVB1,RD06,SWF0,PP02,VC00,LS01

Jak informuje witryna Tesla JSON API, od sierpnia 2019 roku opcje nie zawsze oddają to, co znajduje się w samochodzie. Przekonamy się o tym sprawdzając choćby pierwszą opcję. AD15 to symbol adaptera J1772, którego Modele 3 trafiające do Europy nie posiadają. Listę kodów wkleiliśmy również na Forum, może z czasem uda się ją przetłumaczyć: Tesla kody / Tesla option codes.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 2]
Exit mobile version