Volkswagen zaprezentował renderingi wnętrza Volkswagena ID.4. Wbrew naszym wcześniejszym sugestiom, wyświetlacz nie został schowany w kokpicie – wystaje na zewnątrz tak samo, jak ten w Volkswagenie ID.3. Ale potwierdziło się, że będzie niewielki i że towarzyszy mu większy ekran LCD w centralnej części deski rozdzielczej.

Oto wnętrze Volkswagena ID.4. Oficjalna prezentacja wkrótce

Wygląda na to, że wczoraj, 4 września, wygasło embargo na publikację materiałów o Volkswagenie ID.4. Sam producent zaprezentował tylko renderingi z wnętrza (źródło), ale pojawiły się już materiały z wstępnymi recenzjami.

Co do kabiny: w Skodzie Enyaq iV liczniki zostały ukryte w szczelinie w desce rozdzielczej. W Volkswagenie ID.4 postawiono na unifikację: niewielki wyświetlacz za kierownicą wygląda dokładnie tak samo, jak ten w Volkswagenie ID.3. Oto one w następującej kolejności – Volkswagen ID.4 – Volkswagen ID.3 – Skoda Enyaq iV (klikaj, aby powiększyć i przewijać):

Po prawej stronie liczników widzimy dźwignię pozwalającą na wybór trybu jazdy (B-D-N-R); w Skodzie przełącznik ten ulokowano między siedzeniami. Warto też zwrócić uwagę, że mniejszy ekran prawdopodobnie został na sztywno złączony z kolumną kierownicy, zatem próba jej regulacji spowoduje zmianę lokalizacji liczników.

Uważni obserwatorzy dostrzegą, że Volkswagen ID.4 będzie miał serię „1st”, tak samo, jak VW ID.3. Producent zdradza, że wariant 1st Max będzie dysponował fotelami z funkcją masażu. W drzwiach przyoszczędzono na przyciskach, więc sterowanie szybami z tyłu będzie wymagało wciśnięcia przycisku REAR znajdującego się pod pokrętłem regulacji lusterek.

Obicie siedzeń wygląda na łączące ekologiczną skórę na zewnątrz oraz materiał lub alcantarę w środkowej części siedziska. Uwydatniono błękitne ambientowe podświetlenie kabiny, które docelowo będzie miało 30 (lub 10 w najtańszych wersjach?) kolorów zmieniających się w zależności od potrzeb użytkownika oraz od informacji przekazywanych przez samochód.

Volkswagen pokazał też kluczyk Volkswagena ID.4. Na pochwałę zasługuje wyróżnienie górnej części bryły: załamanie nad przyciskiem blokowania rygli powinno podpowiedzieć palcom w kieszeni, którą część wdusić, by zamknąć auto. W bryłach symetrycznych albo prawie symetrycznych kluczyk trzeba wyjąć z kieszeni, by to zrobić – mamy nadzieję, że tutaj tak nie będzie:

Pojemność bagażnika VW ID.4 to 543 litry, a więc całkiem sporo – ale w Skodzie mamy do dyspozycji 585 litrów. Oficjalna prezentacja Volkswagena ID.4 odbędzie się przed końcem września bieżącego roku.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]