Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pierwsza partia Leapmotor T03 i Leapmotor C10 wypłynęła z Chin do Europy. Sprzedaż od września, nie w Polsce

Koncern Stellantis pochwalił się, że pierwsza partia modeli Leapmotor T03 i Leapmotor C10 wyruszyła z Szanghaju (Chiny) do Europy. Sprzedaż samochodów rozpocznie się we wrześniu, trafią one na dziewięć europejskich rynków, wśród nich początkowo nie będzie Polski, chociaż Leapmotor T03 ma być u nas składany. Do końca 2024 roku na Starym Kontynencie ma powstać 200 salonów oferujących auta chińskiej marki i sprzedawanych przez joint-venture Leapmotor International.

Leapmotory płyną do Europy. Będzie ich więcej

Konsorcjum przyjęło ciekawą strategię promowania marki: o samochodach informuje we własnych kanałach publicznych zanim jeszcze cokolwiek może wystawić w salonach – jakby w Europie ludzie stali i niecierpliwie czekali aż nowe modele pojawią się w ich okolicy. To dość chińskie podejście, podobną strategię przyjął Aiways, Xpeng, BYD, Nio. We wszystkich wymienionych przypadkach szybko okazywało się, że nieznane marki mało kogo interesowały i dopiero rozbudowa sieci sprzedaży przeznaczonej do obsługi tego konkretnego producenta dawała wymierne korzyści. A i to nie zawsze.

Seria Leapmotor C10 czekająca na nabrzeżu (c) Stellantis / Leapmotor International

Prezes koncernu Stellantis, które ma 51 procent udziałów w Leapmotor International (nie mylić z chińskim Leapmotor), uważa mimo tego, że „samochody elektryczne Leapmotor zostaną powszechnie zaakceptowane przez europejskich klientów”, ponieważ będą „przystępne cenowo” i wspierane przez „silne aktywa biznesowe Stellantis w Europie” (źródło). Do końca 2024 roku markę ma sprzedawać 200 salonów na Starym Kontynencie, do 2026 ma to być już 500 placówek dealerskich.

Od września 2024 roku auta mają być oferowane w Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii oraz Włoszech, nieoficjalnie usłyszeliśmy, że Polska powinna dojść do tej listy na początku 2025 roku, możliwe, że na nasz rynek trafią egzemplarze „Made in Poland”, wyjeżdżające z fabryki w Tychach. Cena Leapmotor T03 ma zaczynać się poniżej 20 000 euro (równowartość 85 700 złotych), ten niewielki miejski samochód (segment A) obiecuje 265 jednostek WLTP zasięgu – spodziewajmy się więc baterii o pojemności około 35 kWh.

Leapmotor T03 i Leapmotor C10 (c) Stellantis / Leapmotor International

Ceny Leapmotor C10 (segment D) nie są znane, producent zapowiada 420 jednostek WLTP zasięgu i „zdolność do zdobycia 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP”.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version