Francuski portal Caradisiac twierdzi, że Peugeot rozważa zamienienie Peugeota 108 na crossovera mniejszego niż Peugeot 2008. Prawdopodobnie będzie on nosił oznaczenie 1008, ma się pojawić też w wersji elektrycznej jako Peugeot e-1008. Możliwe, że będzie konkurował z VW ID.2.
Peugeot 1008, Peugeot e-1008 – spekulacje Caradisiac
Portal odwołuje się do koncepcyjnego Peugeota HR1 z roku 2010 (zdjęcie otwierające), który już 10 lat temu był gotowy do produkcji, ale okazał się za drogi. Teraz, gdy moda na SUV-y i crossovery rozkręciła się na dobre, miejski crossover obiecuje szybszy zwrot z inwestycji, więc producent może wyciągnąć HR1 z szuflady, dopasować go do platformy CMP – i gotowe.
Peugeot 1008 ma mieć około 4,15 metra długości i powinien pojawić się w wersji benzynowej oraz czysto elektrycznej (źródło). Przy tych wymiarach będzie konkurował z Hyundaiem Kona (Electric), a w przyszłości również z VW ID.2. Według Caradisiac zobaczymy go na rynku pod koniec 2021 lub na początku 2022 roku, oczywiście we wszystkich wersjach napędowych.
Możemy spekulować, że wariant elektryczny otrzyma baterię o pojemności 45 (50) kWh oraz silnik o mocy 100 kW (136 KM), bo dokładnie ten sam zestaw trafił do Peugeota e-208 czy e-2008. Cena Peugeota e-1008 powinna być nieco niższa niż starszego brata, dlatego spodziewajmy się około 125 tysięcy złotych za wersję bazową. Potencjalny nabywca będzie miał więc do wyboru albo mniejszego crossovera (e-1008), albo większy model osobowy (e-208).