Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Peugeot e-Rifter Vanderer – elektryczny kamper trafia do oferty w niektórych krajach

Koncern Stellantis zaprezentował na wybranych europejskich rynkach model Peugeot e-Rifter Vanderer. Samochód został przystosowany przez niemiecką firmę Vanderer do pełnienia funkcji kampera, ale nie liczmy na to, że nada się do długich wojaży. Elektryk dostępny jest wyłącznie z baterią o pojemności 50 (45) kWh, bez wariantu 75 (69) kWh.

Elektryczny kamper? Tak. Tyle że do wyjazdów na pobliskie zakola Bzury, Noteci, Odry, Warty, Narwi czy Sanu

Peugeot e-Rifter Vanderer powstał na bazie wariantu L2, czyli wersji o długości 4,75 metra z pięcioma miejscami w kabinie. Możliwe jest kupienie edycji z siedmioma miejscami, ale pięć sprawia wrażenie opcji bardziej elastycznej i przestronniejszej, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę miejsc do spania (o tym za chwilę). Oprócz standardowej baterii e-Rifter Vanderer ma oczywiście standardowy silnik o mocy 100 kW/136 KM.

Producent deklaruje, że auto pokona 269-274 lub 266-267 jednostek WLTP na jednym ładowaniu, co oznacza średnio 230 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 160 kilometrów na autostradzie przy szybkości 120 km/h. Peugeot e-Rifter Vanderer może więc zostać wykorzystany do wyjazdu na pobliskie rozlewiska, nad jezioro, działkę czy w niedalekie góry. Raczej nie należy go traktować jako modelu do regularnego zwiedzania dużych obszarów kraju, chyba że nie przeszkadzają nam postoje co 1,5 godziny na ładowanie.

A ładowanie przebiega całkiem szybko. Tak jak w innych modelach na platformie EMP2 możemy rozpędzić się do maksymalnie 100 kW przy prądzie stałym, odzyskać do 80 procent baterii (10 -> 80) podczas półgodzinnego postoju. Przy źródle prądu przemiennego o mocy do 11 kW (230 V x 16 A x 3 fazy) naładowanie baterii do pełna potrwa nieco ponad 5 godzin. Przy 1 fazie postój powinien potrwać 14 godzin – w sam raz, żeby odstawić samochód na kemping, wybrać się na spacer, przespać noc i ruszyć w dalszą drogę.

To jednak standardowe funkcje tej platformy. Najważniejszym dodatkiem e-Riftera Vanderera jest wyposażenie wnętrza w mikromeble, mikrokanapę i stoliczki, w tym rozkładaną poza obrys pojazdu kuchenkę gazową lub indukcyjną. W tej przestrzeni mogą spać dwie osoby. Kolejna para zmieści się na dachu, gdzie znalazło się miejsce dla specjalnych szyn trzymających namiot. Ceny Peugeota e-Riftera Vanderera nie zostały podane, portal Electrive wyliczył, że powinna ona wynosić co najmniej 65 430 euro. Po uwzględnieniu polskiego VAT-u byłoby to około 317 500 złotych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version