W 2023 roku na rynek ma trafić nowy Peugeot e-308, czysto elektryczna wersja Peugeota 308. W odróżnieniu od aut na platformie eCMP, samochód ma zostać wyposażony w silnik o mocy 114 lub 115 kW (155/156 KM) oraz baterię o pojemności 50 (54) kWh, czyli nieco większą od obecnej 45 (50) kWh. Tym samym auto ulokuje się gdzieś pomiędzy Volkswagenami ID.3 45 (48) a 58 (62) kWh.

Nowy Peugeot e-308 = nowy Opel Astra-e; dane techniczne i wszystko, co wiemy

Powyższą specyfikację podały niezależnie od siebie niemiecki Auto, Motor und Sport (115 kW) i brytyjski Autocar (114 kW). Z przecieków wynika, że samochód trafi do produkcji w lipcu 2023 roku, a jego dostawy ruszą krótko po tym (źródło). W przeciwieństwie do swoich mniejszych braci, Peugeot e-308 i Opel Astra-e będą jeździły na dotychczasowej platformie EMP2, lecz w nowszej wersji (3.0). Pojemnik na baterię ma być ten sam, co w wypadku modeli na eCMP, ale dzięki zastosowaniu ogniw NCM811 pojemność akumulatora uda się powiększyć o 8 procent. 

Moment obrotowy silnika ma wynieść 270 Nm, auta mają być dostępne wyłącznie z napędem na przód, jak Renault Megane E-Tech Elektryczne i odwrotnie niż VW ID.3. Napęd na przód ma tę zaletę, że pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni na bagażnik z tyłu, chociaż właściciele Nissanów Leafów czy Kii e-Niro skarżą się, że przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia koła tracą przyczepność.

Maksymalna moc ładowania ma wynieść 100 kW, tak samo, jak przy autach na eCMP (Peugeot e-208, Opel Corsa-e). Dzięki nowej pompie ciepła [i innym optymalizacjom?] samochody mają przejeżdżać około 400 jednostek WLTP, co powinno się przełożyć na 344 kilometry realnie w trybie mieszanym i 240 kilometrów na autostradzie przy 120 km/h [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Ładowarka pokładowa ma oferować moc do 11 kW. Z czasem w ofercie ma się pojawić wariant kombi (SW).

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Peugeot 308 PHEV (c) Peugeot / Stellantis

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: obydwa portale opisują wyłącznie Peugeota e-308, ale zakładamy, że skoro Opel Astra-e wyjedzie z tej samej fabryki w Ruesselsheim (Niemcy), będzie też dysponował identycznym zespołem napędowym. To samo może dotyczyć DS-4 E-Tense.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]