Peugeot poinformował oficjalnie, że nowy Peugeot 208 i elektryczny e-208 trafią do sprzedaży zimą 2019 roku. Kalendarzowa zima rozpoczyna się pod koniec grudnia, należy się zatem spodziewać, że odbiory samochodów rozpoczną się w 2020 roku – czyli w momencie wejścia w życie nowych norm emisji spalin.

Peugeot e-208 z ceną poniżej Renault Zoe?

Możliwość zapisania się do kolejki ruszyła już we Francji i w Wielkiej Brytanii. W Niemczech, kolejnym ważnym rynku Unii Europejskiej, auto pokazano na targach i-Mobility w Stuttgarcie, nie rozpoczęto przedsprzedaży, ale zdradzono datę rynkowej premiery auta: zima 2019 roku.

Peugeot e-208 należy do segmentu B, będzie więc konkurował z Renault Zoe. Po pierwszej fali, w ramach której zobaczymy prawdopodobnie najdroższy wariant Peugeot e-208 GT, cena samochodu powinna zjechać do poziomu 100-110 tysięcy złotych:

> Peugeot e-208: cena od niecałych 100 tysięcy złotych? Liczymy na bazie DS 3 Crossback E-Tense we Francji

Elektryczny Peugeot ma 4,06 metra długości i rozstaw osi wynoszący 2,54 metra (Renault Zoe: 2,59 metra). Samochód wyposażony jest w silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm, który w trybie Sport pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8,1 sekundy (źródło).

Dzięki baterii o pojemności 50 kWh elektryk powinien pokonywać 302 kilometry na jednym ładowaniu [szacowany realny zasięg], przy czym producent informuje o 340 km według WLTP. Auto obsłuży 3-fazowe ładowanie z mocą 11 kW (prąd przemienny, AC) oraz ładowanie z mocą do 100 kW w ładowarce prądu stałego (DC).

Gwarancja producenta na baterię ma wynieść 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Firma obiecuje, że w tym okresie / na tym dystansie jej pojemność nie spadnie poniżej 70 procent pierwotnej pojemności.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]