Do sprzedaży w Polsce oficjalnie trafił elektryczny Peugeot e-208 – cena samochodu startuje od 124 900 złotych dla wersji Active oraz 130 300 złotych dla wariantu Allure. Jeśli w Polsce ruszą dopłaty do samochodów elektrycznych, w progu dla osób fizycznych zmieści się wyłącznie wariant w kolorze żółtym „Faro”.

Ceny: Peugeot e-208 jak Opel Corsa-e

Wygląda na to, że zbliżające się (już podpisane?) rozporządzenie w sprawie dopłat przekonało polskich dystrybutorów, że warto zawalczyć o klienta. Peugeot e-208 to kolejny samochód elektryczny, który w najbardziej podstawowej wersji zmieści się w progu 125 tysięcy złotych dla osób fizycznych. Pierwszy był Opel Corsa-e (124 490 zł), niedługo później pojawiły się obniżki na inne auta.

> Dopłaty do samochodów elektrycznych 2019. Cena auta maksymalnie 125 tys. złotych, dopłata: do 37,5 tys. złotych

Z konfiguratora wynika, że samochód dostępny będzie w sześciu kolorach (żółty, biały, czarny, szary, niebieski i czerwony). W najtańszej wersji dostaniemy radio z MP3, USB, Bluetooth i 6 głośnikami, dotykowy ekran o przekątnej 7 cali kompatybilny z Apple Carplay oraz Android Auto oraz stalowe 16-calowe felgi.

Najniższa cena Peugeot e-208 dotyczy tylko żółtego lakieru. W konfiguratorze pojawiają się jeszcze drobne błędy, na przykład wybór koloru białego nie zmienia wizualizacji samochodu

Żeby otrzymać jednostrefową klimatyzację automatyczną, będziemy musieli zdecydować się na wariant Peugeot e-208 Allure kosztujący od 130 300 złotych. W pakiecie znajdują się też światła tylne LED, system i-Cockpit 3D i czujniki parkowania z tyłu.

Peugeot e-208 Allure a GT Line – różne wyposażenie, różne ceny. Zwróć uwagę na wygląd reflektorów

W edycji GT Line – cena od 137 800 złotych – otrzymamy ponadto przednie fotele sportowe, przednie reflektory wykonane w technologii full LED i kierunkowskazy LED, czujniki parkowania z przodu oraz kamerę podglądu. Za pełną wersję Peugeot e-208 GT zapłacimy od 146 800 złotych, a oprócz powyższego otrzymamy jeszcze tapicerkę z Alcantary łączonej ze skórą (zobacz TUTAJ).

W żadnej z dostępnych w Polsce edycji nie ma jasnej tapicerki.

Peugeot e-208: specyfikacja

Peugeot e-208 to samochód segmentu B wyposażony w silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm. Auto posiada chłodzoną wodą baterię o pojemności 50 kWh, która powinna pozwolić na 290-310 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym przy dobrych warunkach (340 km WLTP). Przyspieszenie do 100 km/h potrwa 8,1 sekundy.

Peugeot e-208 obsługuje moc ładowania do 100 kW, producent daje gwarancję na akumulatory na 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów – i obiecuje, że w tym okresie pojemność nie spadnie poniżej 70 procent pojemności. Samochód jest być dostępny z ładowarką jedno- lub trzyfazową o mocach wynoszących odpowiednio 7,4 i 11 kW.

Pojemność bagażnika Peugeota e-208 wynosi 265 litrów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: