Kiedy w listopadzie 2019 pojawiły się ceny Peugeota e-2008 we Francji, wyliczyliśmy na ich podstawie, że samochód będzie kosztował w Polsce od 145 200 złotych. Teraz dystrybutor opublikował oficjalny cennik i już wiemy: cena Peugeota e-2008 w Polsce zaczyna się od… 145 200 złotych.
Ceny: Peugeot e-2008 kontra Hyundai Kona Electric
Peugeot e-2008 i Hyundai Kona Electric to auta segmentu B-SUV, a więc bezpośredni konkurenci. Tyle że Peugeot e-2008 ma baterię o pojemności około 47 kWh (całkowita: 50 kWh), podczas gdy Hyundai Kona Electric – 39,2 kWh. Peugeota e-2008 w wersji Active kupimy od 145 200 złotych, tego drugiego w wariancie Style – od 152 900 złotych.
Realny zasięg Peugeota e-2008 teoretycznie powinien wynosić do 265 kilometrów, ale z dotychczasowych testów wersji z maksymalnym wyposażeniem wynika, że należy się raczej spodziewać do 240 kilometrów. Czyli samochód lokuje się w okolicy Hyundaia Kona Electric:
> TEST: Peugeot e-2008 – jazda autostradowa / tryb mieszany [Automobile-Propre]
Najtańszy Peugeot e-2008 Active posiada wyposażenie zbliżone do tego, które w wersjach spalinowych dostępne jest dopiero w wyższym wariancie Allure, czyli oferuje:
- klimatyzację automatyczną,
- bezkluczykowe otwieranie samochodu,
- elektryczny hamulec postojowy,
- liczniki Peugeot i-Cockpit,
- wbudowaną ładowarkę 7 kW i kabel ze złączami Typu 2,
- 7-calowy ekran dotykowy.
Lepiej wyposażone wersje samochodu dostępne są od:
- 151 200 złotych dla Allure,
- 157 700 złotych dla GT Line,
- 167 700 złotych dla GT.
Ponadto od czerwca 2020 roku możliwe będzie zamówienie 3-fazowej ładowarki pokładowej działającej z mocą 11 kW w cenie 1 500 złotych – i naszym zdaniem warto poczekać te dwa miesiące.
Przy ładowaniu prądem stałym samochód – tak jak i inne modele na platformie e-CMP, w tym Peugeot e-2008 czy Opel Corsa-e – w szczycie rozpędzi się do 100 kW (choć na niezbyt długo), a moc powyżej 50 kW utrzyma do niemal 70 procent. Oznacza to, że postoje na stacji ładowania w trasie będą krótsze niż przy modelu obsługującym 50 kW, oczywiście pod warunkiem, że trafimy na stację 100 kW lub mocniejszą:
> Peugeot e-208 i szybkie ładowanie: ~100 kW tylko do 16 procent, później ~76-78 kW i stopniowo spada
Oto cały cennik: