Peugeot zapowiedział wprowadzenie do oferty Peugeota 308 SW, kombi dostępnego z napędami spalinowymi oraz hybrydowymi plug-in. Te ostatnie oferują moc 133 kW (180 KM, Hybrid 180 e-EAT8) lub 165 kW (225 KM, Hybrid 225 e-EAT), w obu przypadkach mamy automatyczne skrzynie biegów i napęd na przód.
Peugeot 308 SW – kombi segmentu C dla rodziny
Peugeot chwali się, że nowy model ma 2,73 metra rozstawu osi i 4,64 metra długości oraz bagażnik o pojemności 548 litrów (1 574 litry po złożeniu siedzeń; 608/1 634 litrów w wersjach niehybrydowych). Producent obiecuje też niskie zużycie energii/spalanie, które osiągnięto dzięki współczynnikowi oporu powietrza Cx wynoszącemu 0,277, ale konkretnych danych nie podaje (źródło).
Peugeot 308 SW w wariancie hybrydowym ma ten sam zespół napędowy, co większy i cięższy Peugeot 508 SW, czyli silnik elektryczny o mocy 81 kW oraz silnik spalinowy o pojemności 1,6 litra osiągający 110 lub 132 kW mocy, w zależności od wariantu samochodu (Hybrid 180 / Hybrid 225). Ta ostatnia informacja jest o tyle istotna, że niezależnie od wyboru wariantu auta, start spod świateł w trybie elektrycznym będzie wyglądał identycznie – bo działa wtedy głównie silnik elektryczny. Szybkości maksymalnej bez uruchamiania silnika spalinowego nie podano, ale domyślamy się, że będzie identyczna jak w 508, czyli wyniesie do 135 km/h.
Bateria Peugeota 308 SW ma około 10-11 kWh pojemności (wartość całkowita: 12,4 kWh; wartość użyteczna oszacowana przez Elektrowóz). Ładowanie możliwe jest dzięki gniazdu Typu 2 oraz wbudowanej ładowarce o mocy 3,7 kW. Osoby posiadające dostęp do gniazd z natężeniem 32 amperów mogą zdecydować się na opcjonalną ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Czas uzupełniania energii według producenta wynosi odpowiednio: 1:45 h (7,4 kW), 3:50 h (3,7 kW), 7,05 h przy gniazdku ściennym i ograniczeniu natężenia do 8 amperów (1,8 kW).
Producent chwali się, że pod koniec roku wprowadzi do samochodu system jazdy półautonomicznej drugiego poziomu (Drive Assist 2.0), a więc potrafiący utrzymywać pas ruchu na autostradzie oraz zdolny do zatrzymywania się i ruszania w korku. Pojawi się też funkcja zalecanej szybkości jazdy i sugestia dotycząca zmian pasa ruchu.
W środku znajdziemy zupełnie nowy system multimedialny prezentowany na wyświetlaczu o przekątnej 10 cali. Ekran środkowy pozwoli na konfigurowanie widgetów, pojawi się też mechanizm rozpoznawania głosu. Od wariantu wyposażeniowego Allure samochody wyposażane będą w konfigurowalne przyciski, które zastąpią panel sterowania klimatyzacją.