Audi zaprezentowało wnętrze Audi Q6 e-tron, nowego modelu na platformie PPE, który powinien trafić na rynek w 2024 roku. Model wydaje się łączyć tradycyjne rozwiązania Audi ze stopniowym odchudzaniem, które odbywa się we właściwie wszystkich współcześnie sprzedawanych samochodach. Widzimy więc i pochyloną w stronę kierowcy centralną część kokpitu z wyświetlaczem, i rezygnację z przycisków, które znajdowały się na środku.

Audi Q6 e-tron – materiałowo i dotykowo

We współczesnych samochodach elektrycznych widać kilka coraz wyraźniej rysujących się trendów: wykończenia z plastików – które przecież zawsze są tworzywami sztucznymi – ewentualnie ze skór stopniowo zastępowane są przyjaznymi w dotyku tkaninami. Ich pochodzenie jest różne, zwykle mamy do czynienia z recyklingiem uzupełnionym włóknami roślinnymi. W Audi S-line jest to poliester z recyklingu o nazwie Elastic Melange, elastyczny melanż, ale nabywca może się też zdecydować na wstawki z drewna. Efekty wszędzie są podobne, kabina nabiera charakterystycznego ciepła.

Drugi trend to stopniowa rezygnacja z pstrokacizn i zakłócaczy. Coraz mniej jest linii-intruzów, coraz mniej jest przycisków. Stercząca wajcha zmiany biegów zniknęła już dawno, dziś jest ona prostym pstryczkiem przód-tył, ale podobny los dzielą też pokrętła sterowania klimatyzacją (co nie wszystkim przypada do gustu). Tak jest właśnie w Audi Q6 e-tron: olbrzymią większość przycisków przeniesiono na ekran, część uchowała się na kierownicy, te od sterowania światłami przerzucono na… drzwi.

Ekran środkowy wraz ze znajdującą się pod nim częścią kokpitu pochylono w stronę kierowcy, pasażerowi zamontowano dodatkowy wyświetlacz. Kierownicę spłaszczono na górze i na dole, wykończenie w kolorze błyszczącym i srebrnym wyznacza linię potencjalnego wolantu. Na podszybiu znalazło się miejsce dla sporej wnęki projektora (HUD) generującego obraz, który dla kierowcy ma przekątną 88 cali. W S-line siedzenia wykończono opcjonalną mikrofibrą (Dinamica), również z recyklingu, ale właściciel może wybrać tapicerkę ze skóry Nappa. Nie wiedzieć czemu, z tyłu pojawił się tunel środkowy, jakby wygoda pasażera na środku miała drugorzędne znaczenie:

Pojemność bagażnika Audi Q6 e-tron to 526 litrów plus dodatkowe 64 litry z przodu. Samochód znajduje się obecnie w fazie przedprodukcyjnej. Samochód czeka na odpowiedni software, który ma być głównym powodem opóźniającym ten model oraz bliźniacze Porsche Macan EV. Rynkowy debiut obu modeli powinien odbyć się w roku 2024. Z pierwszych zapowiedzi wynika, że auto może otrzymać baterię o pojemności około 100 kWh.

Platforma PPE w Porsche Macan EV (c) Porsche

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]