Portal Motor1.com zaprezentował pierwsze zdjęcia VW ID. Crozza w maskowaniu. Samochód ma zadebiutować na rynku amerykańskim w 2020 roku, ale pojawi się też w Europie, gdzie da początek całej gamie elektrycznych crossoverów, w tym na przykład Skodzie Vision E.

Volkswagen ID. Crozz w maskowaniu – oto produkcyjna karoseria auta

W stosunku do samochodów elektrycznych Volkswagen stosuje dość intrygującą strategię: prezentuje kompletne renderingi lub prototypy samochodów, następnie opakowuje je w folię maskującą, by ostatecznie pokazać coś, co bardzo przypomina pierwotną wizualizację. Przynajmniej tak to wyglądało w przypadku Volkswagena ID.3.

> VW ID.3: dane techniczne, czyli moc, chłodzenie baterii, ładowanie i wszystko, co wiemy, po imprezie w Wolfsburgu [wideo]

Volkswagen ID. Crozz oglądany przez kanał Autogefuehl (c) Autogefuehl / YouTube

Zdjęcia VW ID. Crozza zdobyte przez portal Motor1 (źródło) ukazują podniesioną sylwetkę crossovera oraz charakterystyczne dla Volkswagena diodowe paski w reflektorach. To znacząca zmiana w stosunku do pierwszych zdjęć muła testowego, którym był… Volkswagen Tiguan.

Pierwsze zdjęcie muła testowego VW ID. Crozza. Samochód jeździł z nadwoziem VW Tiguana (c) Autoevolution

Produkcyjna wersja elektrycznego crossovera, Volkswagena ID. Crozza, w maskowaniu. Uwagę zwracają charakterystyczne światła i… to właściwie wszystko 🙂 (c) Motor1

Pod względem rozmiarów samochód ma być pozycjonowany między Tiguanem i Tiguanem Allspace, czyli prawdopodobnie trafi do górnej części segmentu C-SUV lub do segmentu D-SUV. Motor1 spekuluje ponadto, że projektanci auta zaoferują w kabinie więcej przestrzeni niż wynikałoby z zewnętrznych rozmiarów auta – takich ruch zastosowano już w VW ID.3, którego wnętrze obiecuje przestrzeń porównywalną do VW Passata.

ID. Crozz zostanie zbudowany na platformie MEB, tej samej, która posłuży jako baza dla Audi Q4 e-tron czy Skody Vision E. Samochód ma być wyposażony w dwa silniki elektryczne, po jednym na oś (wariant najdroższy?). Łączna moc zespołu napędowego ma wynieść ponad 221 kW (300 KM). Bateria VW ID. Crozza ma pozwalać na pokonanie 500 kilometrów na jednym ładowaniu, ale jest to wartość według nieokreślonej bliżej procedury – realny zasięg będzie zatem niższy.

> Volkswagen planuje małego crossovera na bazie VW ID.3 / Neo. Cena: 75-80 tysięcy złotych (równowartość) [Auto Bild]

Motor1 spekuluje, że auto obsłuży ładowanie z mocą 150 kW, choć Volkswagen deklaruje, że platforma MEB jest w stanie wykorzystać do 125 kW. Wydaje nam się jednak, że dziennikarze mogą mieć rację: z jednej strony Volkswagen będzie się bał zepsuć rynek Audi e-tron (150 kW), ale z drugiej zostanie zestawiony z Teslą Model Y, która rozpędzi się nawet do 250 kW.

Volkswagen ID. Crozz pojawi się na amerykańskim rynku w drugiej połowie 2020 roku. Spodziewamy się, że szybko zawita również do Europy, gdzie może cieszyć się sporą popularnością. Niewykluczone, że wyjedzie z fabryki w Zwickau:

> Kiedyś Trabant, teraz VW ID.3. Volkswagen: Od 2021 roku 330 tysięcy samochodów elektrycznych z fabryki w Zwickau

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]