Polestar 2 ma być pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem firmy-córki Volvo, czyli Polestar. Auto ma zostać zaprezentowane w ciągu „nadchodzących tygodni”, a teraz pokazano jego teaser. Na zdjęciu widać rendering tyłu samochodu, które już wkrótce powinno konkurować z Teslą 3.
Polestar 2: cena, zasięg, konkurent i wszystko, co wiemy
Według prezesa Polestara, Thomasa Ingenlatha, cena Polestara 2 ma się rozpoczynać od około 40 tysięcy euro, co dawałoby równowartość 172 tysięcy złotych. Samochód ma być produkowany w niewielkiej liczbie, a z linii montażowych powinien zacząć zjeżdżać w 2020 roku. Według Polestara auto ma być konkurencją Tesla Model 3, chociaż trudno powiedzieć, o jaki dokładnie rodzaj współzawodnictwa chodzi (cena? dostępność? wymiary?).
> Kupiłem Teslę S po taxi z 500 000 km przebiegu i… nigdy nie byłem bardziej szczęśliwy [Czytelnik]
Zasięg Polestara 2 ma wynieść 480 kilometrów, maksymalna moc – około 400 KM, przy czym obie te wartości powinny zostać ogłoszone wkrótce. Auto będzie miało czterodrzwiowe nadwozie „typu fastback”. Fastback to odmiana hatchbacka, w której tylna klapa podnosi się z szybą i tablicą rejestracyjną – jeśli jednak producent mówi o wariancie czterodrzwiowym, będziemy raczej mieli do czynienia z fastbackopodobnym sedanem. Coś jak w Modelu 3 albo Infiniti Q Inspiration:
Samochód zadebiutuje z Google Android HMI i będzie dostępny w ramach comiesięcznego abonamentu, ale ma zostać zaoferowany również w sprzedaży detalicznej.
Z punktu widzenia zwykłego człowieka Polestar 2 jest umiarkowanie interesujący: będziemy mieli do czynienia z drogim, niedostępnym na większą skalę samochodem. Ważne jest natomiast to, że Volvo wreszcie opracowało elektryczny zespół napędowy, co oznacza, że zbliża się premiera jakiegoś elektrycznego Volvo. Oby.