Wraz z trzecią generacją Nissana Leafa ujrzeliśmy, jak wygląda nowy Nissan Micra – przynajmniej jako realistyczny rendering. Samochód ma się pojawić w ofercie przed końcem roku, powstanie na platformie CMF-B EV/Ampr Small i będzie bardzo bliskim krewnym Renault 5. Z kolei w roku rozliczeniowym 2026, czyli najpóźniej do końca marca 2027 roku, na rynek trafi nowy Nissan Juke w wariancie elektrycznym. Zapowiadał go koncept Hyper Punk, ale na zwiastunie prezentuje się grzeczniej.
Nowy Nissan Micra
Spis treści
Pierwszym elektrykiem za kadencji nowego prezesa ma być hatchback segmentu B, Nissan Micra. Wystarczy rzut oka, by wyczuć, że auto ma więcej wspólnego z Renault 5 niż z Micrą, bo w nadwoziu prawdopodobnie usiłowano upchnąć zbyt wiele różnych linii wzorniczych. My dostrzegamy płaskie reflektory I i II generacji oraz obrys reflektorów III i IV generacji Micry. Szeroki uśmiech dwóch ostatnich linii (K13, K14) oraz, generalnie, otwarte „usta” praktycznie wszystkich generacji oprócz pierwszej zostały zastąpione małą zdziwioną buźką jakiegoś otworu nad tablicą rejestracyjną:

Nissan Micra K13. Zwróć uwagę na charakterystyczny szeroki uśmiech „w De”, który nadawał przodowi modelu sympatycznego wyglądu (c) Nissan
Z racji faktu, że auto będzie produkowane przez Renault, spodziewajmy się baterii o pojemności około 55 (52) kWh oraz wariantu z mniejszym akumulatorem ~43 (40) kWh. Gniazdo szybkiego ładowania raczej będzie standardem, silniki powinny mieć 90 kW/122 KM i 110 kW/150 KM, ewentualnie Nissan wprowadzi najsłabszą zapowiadaną przez Renault jednostkę, 70 kW/95 KM. Maksymalne zasięgi wyniosą do 300 i 400 jednostek, o ile oczywiście zastosowane zostaną powyższe pojemności akumulatorów (porównaj: specyfikacja Renault 5 + ceny).
Nissan Juke EV (2027)
Czwartym elektrykiem Nissana w Europie (bez pojazdów dostawczych) będzie Nissan Juke EV. Ten model prawdopodobnie jest krewniakiem Renault 4, czyli także powstanie na platformie Ampr Small. Na zwiastunie widać opadający dość szybko dach i światła do jazdy dziennej oddzielone od reflektorów, chociaż ich projekt sprawia wrażenie mniej wyrazistego niż w obecnej generacji Juke’a. Przetłoczenia na drzwiach są odważne, nadkola uspokojono, zespoły napędowe zapewne będą zbliżone do tych użytych w Renault 5.
Oprócz powyższych modeli w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy ma się pojawić nowy Nissan Qashqai z zespołem napędowym e-Power, czyli silnikiem spalinowym pełniącym rolę generatora prądu, bez połączenia z kołami.