Na Twitterze pojawiło się zdjęcie producenta stacji ładowania EVTEC, na którym widać Nissana Leafa ładującego się z mocą 102 kW. W internecie natychmiast pojawiły się sugestie, że oto patrzymy na nowego Leafa (2019) z baterią 60 kWh.

Nowy Nissan Leaf (2019) czy odblokowany stary Leaf (2018)?

Moc ładowania wynosząca 102 kW robi wrażenie, jeśli wziąć pod uwagę, że sprzedawana obecnie wersja (2018) elektrycznego Nissana obsługuje maksymalnie 50 kW. Jednym z najchętniej powtarzanych tłumaczeń (patrz Electrek) jest to, że oto patrzymy na nowego Leafa z baterią 60 kWh z aktywnym chłodzeniem:

Niestety, ta teza nie daje się utrzymać. Dlaczego? Otóż dla organizacji Chademo – popatrz na rejestrację na górze i porównaj z tym newsem – Nissan Leaf jest najważniejszym samochodem, dzięki któremu złącze popularyzuje się na całym świecie. Nie ma zatem wątpliwości, że organizacja może otrzymać od producenta samochody, które będą trochę inne niż te dostępne w sprzedaży.

Jako że nawet obecna wersja Nissana Leafa (2018) obsługuje co najmniej protokół 1.1 albo nawet 1.2, to auto nie będzie miało żadnego problemu z ładowaniem się z mocą 100-150 kW. Jest tylko jeden warunek: producent musi na to pozwolić i go odblokować. Na zdjęciu widzimy właśnie takiego odblokowanego Nissana Leafa (2018) z baterią 40 kWh.

Tę teorię łatwo sprawdzić porównując ilość pobranej energii oraz procent uzupełnienia baterii na zdjęciu poniżej oraz dwa akapity wyżej (pobrane chyba 1,91 kWh vs 0,75 kWh; uzupełnione 35% vs 32%):

Według informacji podawanych przez organizację Chademo, samochód ładowano z mocą ponad 100 kW przy natężeniu 300 amperów. Zastosowano standardową wtyczkę, która nie była chłodzona cieczą, a auto ładowane było w trybie Boost. Docelowo do wyższych mocy stosowane będą aktywnie chłodzone wtyczki.

A co wiemy o Nissanie Leafie (2019)?

Nowy Nissan Leaf e-Plus (2019) ma mieć baterię o pojemności 60 kWh z aktywnie chłodzonymi ogniwami. Pojawiają się sugestie, że auto może otrzymać nieco większy rozstaw osi („e-Plus” miałoby oznaczać kombi), silnik o mocy 218 KM (160 kW) i wbudowaną ładowarkę obsługującą co najmniej 11 kW (prąd przemienny, AC).

Samochód ma też być zgodny z protokołem Chademo 1.2/2.0 i ładować się z mocą 100 kW (prąd stały, DC).

Zdjęcia: Evtec / Twitter

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: