Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Oto nowy Nissan Leaf (2019) E-Plus. Ho, ho, czyżby trochę się jednak zmieniło?

Nissan zaprezentował teaser (?) nowego Leafa 60 kWh. Samochód ma bryłę zbliżoną do starszego brata, ale prezentuje się nieco inaczej. Czyżby nowy Nissan Leaf E-Plus aż tak różnił się od swojego poprzednika? Czyżby był podobny do Leafa Nismo RC? A może patrzymy na wersję koncepcyjną?

Nissan Leaf E-Plus 60 kWh – podobny i niepodobny

Nowy Nissan Leaf ma mieć baterię o użytecznej pojemności 60 kWh (obecny: ~37 kWh), co sugeruje realny zasięg około 390-400 kilometrów na jednym ładowaniu. Bateria ma zostać zbudowana w oparciu o ogniwa LG Chem i będzie aktywnie chłodzona powietrzem – co stanowi spory postęp w stosunku do dotychczasowej wersji, która pasywnie oddawała ciepło przez obudowę. Złącze ładowania Nissana Leafa 64 kWh (2019) to nadal Chademo, ale z obsługą do 100 kW (obecnie: do 50 kW).

> „Kupiłem Teslę i czuję coraz większe rozczarowanie” [Tesla P0D PRĄD]

Zostawmy jednak na chwilę szczegóły techniczne. Zaprezentowany na teaserze samochód przypomina starszą generację auta, ale nie jest identyczny. Uwagę zwraca szczególnie kształt świateł oraz inny zarys tyłu, który przypomina bardziej Leafa Nismo RC niż obecnego Leafa (2018):

Oto nowy Nissan Leaf 60 kWh? (c) Nissan, jasność została podbita przez redakcję www.elektrowoz.pl

Nissan Leaf Nismo RC, czyli samochód wyścigowy w nadwoziu upodobnionym do nadwozia cywilnego Leafa (c) Nissan

Nissan Leaf 2018 (c) Nissan

I ponownie nowy Nissan Leaf na CES 2019, żeby ułatwić porównanie (c) Nissan

Światła nowego Leafa (2019) wydają się być bardziej spłaszczone, a tylne błotniki wydają się ciągnąć dalej niż w poprzedniej edycji – choć może być to tylko złudzenie podkreślone programem graficznym. Z punktu widzenia użytkownika najbardziej niepokojący jest fakt, że w samochodzie trudno dostrzec lusterka. Albo więc mamy auto z kamerami, albo kolejną wizualizację/koncepcję, która do czasu premiery zostanie mocno ucywilizowana.

Z ważnych informacji warto dodać, że portalowi Electrive.net udało się uzyskać informację, że moc Leafa E-Plus ma wynieść 203 KM (149 kW) zamiast dotychczasowych 150 KM (110 kW). Auto będzie więc konkurowało bezpośrednio z Kią e-Niro, która już zadebiutowała na niektórych rynkach.

> Jest! Samochody elektryczne będą w Polsce ZWOLNIONE Z AKCYZY! [aktualizacja]

Samochód zostanie pokazany podczas targów CES w Las Vegas (od 8 stycznia 2019), w sprzedaży ma być dostępny od maja 2019. Cena Nissana Leafa (2019) ma być wyższa o 5,8 tysiąca euro, co w Polsce oznaczałoby wariant podstawowy za nie mniej niż 180 tysięcy złotych.

Ceny Nissana Leafa w różnych wersjach w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na wykresie zaznaczona została również szacunkowa cena Nissana Leafa 60 kWh w wariancie podstawowym (c) www.elektrowoz.pl

Nota od redakcji: Nissan jako jeden z niewielu producentów podaje pojemności baterii brutto jako obowiązujące. W efekcie mówimy o „Nissanie Leafie 40 kWh”, chociaż w rzeczywistości jest to „Nissan Leaf 37 kWh”. Spodziewamy się, że najnowsza wersja zostanie oznaczona jako „Nissan Leaf 64 kWh”, skoro użyteczna pojemność baterii – jak donosi Electrive.net – ma wynieść około 60 kWh. Dlatego też w tekście posługujemy się niekiedy terminem „Leaf 64 kWh”

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Exit mobile version