Audi zaprezentowało Volkswagena ID.6 w nadwoziu Audi: Q5 e-tron. Samochód to rodzinny SUV, posiada trzy rzędy siedzeń i baterię o pojemności maksymalnie 83,4 kWh. Model raczej nie trafi do Europy, dla naszego kontynentu przeznaczone jest największe Audi e-tron, średniej wielkości Audi Q4 e-tron oraz lokujące się między nimi Q6 e-tron na zupełnie nowej platformie PPE.

Audi Q5 e-tron – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Samochód ma 4,88 metra długości i 2,97 metra rozstawu osi – tak jak Volkswagen ID.6 – mamy więc do czynienia z pojazdem, który dysponuje większą przestrzenią na baterię niż auta na platformie MEB znane nam z Europy. A jednak zastosowane w nim akumulatory mają niewiele wyższą pojemność: na Starym Kontynencie obecne maksimum to 77 (82) kWh, tymczasem w Audi Q5 e-tron 40/50 otrzymamy do dyspozycji zaledwie 83,4 kWh. Dlaczego? Być może chodzi o to, żeby nie szkodzić większemu i droższemu Audi e-tron.

Jest też wariant Audi Q5 e-tron 35, w którym bateria ma 63,2 kWh pojemności.

Audi Q5 e-tron. Czerwony to wariant 50 Quattro, biały – wersja z napędem na jedną oś (c) Audi China

Deklarowane przez producenta zasięgi wynoszącą 560 jednostek NEDC dla wersji RWD/83,4 kWh, 520 jednostek dla AWD/83,4 kWh oraz 420 jednostek/63,2 kWh. W przeliczeniu na kilometry będzie to około 375, 350 i 280 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Co całkiem nieźle pasuje do gabarytów auta (D-SUV).

Silniki są dość standardowe: 225 kW (305 KM, Q5 e-tron 50 Quattro), 150 kW (204 KM, Q5 e-tron 40) i 132 kW (180 KM, Q5 e-tron 35). Elektryczne Audi Q5 wyposażono w trzeci rząd siedzeń, w kabinie może być 7 (standard) lub 6 miejsc, co w sumie jest dość ciekawe, jeśli wziąć pod uwagę obowiązującą w Chinach przez prawie czterdzieści lat politykę jednego dziecka.

Szanse na to, że Audi Q5 e-tron trafi do Europy, są znikome. Na naszym kontynencie oferowane są Audi Q4 e-tron (C-SUV) oraz Audi e-tron (E-SUV). W przyszłym lub 2023 roku powinno dołączyć do nich Audi Q6 e-tron, które ma powstać na zupełnie nowej platformie PPE. Nie da się wykluczyć, że samochód będzie pozycjonowany cenowo w pobliżu Audi e-tron, jako model nowocześniejszy, ale tańszy od bliźniaczego elektrycznego Porsche Macan.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Audi Q5 e-tron było swego czasu prezentowane w maskującym oklejeniu. Niektóre portale uznawały je za nadchodzące Q6 e-tron, bo nie spodziewano się, że producent zechce wprowadzić na rynek brata VW ID.6.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: