Fotografowie pracujący dla portalu Autoevolution zdołali uchwycić na ulicy zamaskowanego elektryka Volkswagena. Dziennikarze doszli do wniosku, że to elektryczny Volkswagen Arteon vel VW Aero. Zmierzyliśmy go jednak i okazało się, że samochód ma zaledwie 4,3-4,4 metra długości, jest więc modelem kompaktowym, odpowiednikiem VW ID.3 w nadwoziu fastback. 

Aktualizacja 2021/09/13, godz. 22.37: tekst zostanie zaktualizowany.

Volkswagen ID.2, Jetta EV czy Skoda Scalaq iV?

Volkswagen Aero w wersji kombi/shooting brake noszącej nazwę Aero B będzie miał 4,96 metra długości, o 19 centymetrów więcej niż Volkswagen Passat Variant (4,77 metra). Tymczasem auto na zdjęciu opublikowanym przez Autoevolution ma opony 235/55 R18 V, czyli felgi są 18-calowe. Na tej podstawie oszacowaliśmy kilka jego wymiarów:

  • kontrolny, rozstaw osi: 762 piksele, co daje 275 centymetrów. Obecnie wszystkie auta na platformie MEB mają 276,6 centymetrów rozstawu osi, więc po uwzględnieniu zniekształceń i błędów pomiarowych – pasuje,
  • długość: 434 centymetry (!),
  • wysokość: 133 centymetry.

Zmierzony przez nas samochód. Wszystkie liczby w pikselach (c) Autoevolution

Nie ma zatem mowy o VW Aero, gigantycznej limuzynie. Patrzymy raczej na model segmentu C lub przedłużony wariant segmentu B w nadwoziu fastback. Naszym zdaniem jest to albo elektryczny odpowiednik VW Jetty (w Chinach marka Jetta funkcjonuje samodzielnie), albo też Skoda, która uzupełni gamę koncernu Volkswagena o niewielkiego sedanopodobnego elektryka.

Samochód ma dotykowe klamki pochodzące z VW ID.4, jego przód upodobniono do Jetty/Passata, z kolei tył przypomina ni to Audi, ni Skodę. Port ładowania znajduje się po prawej stronie, dokładnie tak samo, jak w ID.3. Felgi są zbliżone do tych w VW ID.4. Pojemności baterii powinny wynosić od 45, przez 58, do 77 kWh, bazową wersją napędu powinno być RWD.

I… to właściwie wszystko, co jesteśmy w stanie wywnioskować, ponieważ Volkswagen nie zapowiadał takiego modelu.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nazwa „Scalaq” jest oczywiście zmyślona, to przekręcona nazwa Skody Scala, hatchbacka segmentu C. Niemiecki Automobilwoche twierdzi, że następna elektryczna Skoda ma się nazywać Elroq.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: