General Motors zaprezentowało odświeżoną wersję Chevroleta Bolta (po lewej) oraz jego nieco większy wariant, zupełnie nowego Chevroleta Bolta EUV (po prawej). Samochody mają ten sam zespół napędowy, co dotychczasowy Bolt, oferują ten sam zasięg, ale wyglądają świeżo i nowocześnie. Raczej nie będą dostępne w Europie.
Chevrolet Bolt EUV, Chevrolet Bolt – dane techniczne i wszystko, co wiemy
Chevrolet Bolt (segment B) i Bolt EUV (góra segmentu B-SUV) wyposażono w napęd z Bolta (2020),posiadają więc silnik o mocy 149 kW (200 KM) napędzający przednie koła i baterię o pojemności całkowitej wynoszącej 65 kWh, co powinno przełożyć się na około 60-61 kWh pojemności użytecznej.
Samochód przeszedł facelifting, zyskał też nowe nadwozie (Bolt EUV), ale nie wykorzystuje i nie będzie wykorzystywał najnowszej platformy z baterią Ultium. Ultium zostanie zastosowana w autach na płycie podłogowej BEV3 – Hummer EV, Cadillac Lyriq – natomiast obydwa Bolty nadal powstają na platformie BEV2. Ma to poważniejsze konsekwencje niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.
Otóż GM oferuje w Bolcie/Bolcie EUV pakiet Super Cruise, czyli system jazdy półautonomicznej 2. poziomu, odpowiednik Autopilota Tesli. Po raz pierwszy w historii. Ale ze względu na starszą platformę nie będzie on potrafił samodzielnie zmieniać pasów ruchu i taka aktualizacja nie jest planowana. Inteligentniejszy, nowocześniejszy Super Cruise ma się pojawić wyłącznie w modelach na BEV3.
Niewykluczone, że chodzi tutaj o kwestię liczby czujników oraz mocy obliczeniowej dostępnej w samochodzie – ale to już spekulacje redakcji www.elektrowoz.pl.
Zarówno Bolt EV, jak i Bolt EUV mają oferować dotychczasowe 417 kilometrów zasięgu EPA przy rozładowaniu baterii do zera, a więc 292 kilometry przy jeździe w zakresie 80-10-80 procent. Auta obsłużą ładowanie z mocą do 55 kW (DC), czyli tutaj też nic się nie zmieniło. Samochody mają być dostępne latem i nie należy się spodziewać, że trafią na europejski rynek.General Motors nie sprzedaje obecnie swoich elektryków w Europie nie licząc Bolta oferowanego przez Opla jako Ampera-e.
Cena Chevroleta Bolta EUV w najtańszej wersji LT będzie startować od 33 995 dolarów, podczas gdy limitowana edycja premierowa (Launch Edition) zaczyna się od 43 495 dolarów; są to kwoty bez dopłat. Głównym konkurentem modeli na rynku amerykańskim będzie Hyundai Kona Electric, który kosztuje od 37 390 dolarów.