Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Oto BMW iX1, „wyciek” tuż przed światową premierą. Ładny? [premiera: środa, 1 czerwca, 11.00]

BMW i Audi znają starą zasadę, że lepiej zorganizować „wyciek” samodzielnie niż chodzić i się prosić. Dlatego na nieco ponad dobę przed premierą BMW iX1 zobaczyliśmy samochód w pełnej krasie, poznaliśmy jego dane techniczne, zasięg, pojemność baterii i resztę specyfikacji. Brakuje już tylko informacji o cenie, która powinna zostać ujawniona jutro. Premiera auta w środę, 1 czerwca, o godzinie 11.00 czasu polskiego.

BMW iX1: specyfikacja i wszystko, co wiemy

BMW iX1 to crossover segmentu C-SUV, auto lokujące się pod względem długości gdzieś pomiędzy Mercedesem EQA a Audi Q4 e-tron [ale patrz też: pojemność bagażnika]. Producent obiecuje baterię o pojemności 69? (64,7) kWh i napęd na obie osie. Zasięg WLTP BMW iX1 ma wynosić 413-438 jednostek, co przekłada się na maksymalnie 353-317 kilometrów realnie w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Silniki mają moc maksymalną wynoszącą 200 kW/272 KM plus 30 kW/41 KM w trybie krótkotrwałego doładowania:

Tak BMW iX1 było przedstawiane na pierwszych zwiastunach (c) BMW

Samochód zadebiutuje w wersji spalinowej (szary egzemplarz; nim nie będziemy się zajmować) oraz elektrycznej z charakterystycznymi niebieskimi akcentami. Instalacja auta jest 400-woltowa, więc maksymalna moc ładowania wynosi 130 kW – BMW chyba nie chce przesadnie mocno konkurować z innymi markami i własnymi droższymi modelami. Intrygująca jest możliwość kupienia opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 22 kW.

Pojemność bagażnika BMW iX1 to 540 litrów, co jest wartością o niebo lepszą niż w przypadku Mercedesa EQA (340 litrów) i odrobinę lepszą od Audi Q4 e-tron (520 litrów). To sugeruje, że elektryczne BMW może być nawet nieco dłuższe niż wspomniane Q4 e-tron. Alternatywne wyjaśnienie to bardziej kompaktowe silniki (Gen5) w BMW lub przerzucenie niektórych podzespołów pod maskę z przodu – wszystkie warianty wydają się równie prawdopodobne.

Warto zwrócić uwagę, że iX1 jest jak iX, gdy chodzi o dźwignię wyboru kierunku jazdy, bo zminimalizowano ją do rozmiarów niewielkiego przełącznika. Nie zapomniano też o ładowarce indukcyjnej, którą zamontowano w taki sposób, żeby kierowca mógł widzieć ekran telefonu. Premiera nowego elektrycznego crossovera BMW będzie miała miejsce w środę, 1 czerwca, o godzinie 11.00 czasu polskiego. Będzie można obejrzeć ją na stronie BMW.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version