Nowy Opel Astra (2021) potwierdzony. Zgodnie z informacją podaną właśnie przez centralę Opla, samochód będzie zjeżdżał z taśm montażowych w Ruesselsheim i jeszcze jednej fabryki. Nowa Astra ma być dostępna w wersji zelektryfikowanej, choć nie wiadomo, czy oznacza to wariant całkowicie elektryczny.

Opel Astra i Insignia od 2021 roku będą wyjeżdżać z tej samej fabryki

Podczas przejmowania Opla przez Grupę PSA, jednym z kluczowych punktów porozumienia było utrzymanie fabryki w Ruesselsheim, czyli rodzinnym mieście niemieckiego producenta. Wygląda na to, że obietnice są realizowane: Opel Astra – jeden z najpopularniejszych modeli Opla – wraz z generacją „L” wraca do centrali (źródło).

Auto przestało zjeżdżać z niemieckich linii w 2015 roku, gdy na rynek wszedł Opel Astra K. Produkcja samochodu odbywa się obecnie w Szanghaju (linie SAIC i General Motors), Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii oraz w Gliwicach. Nowa generacja ma powstawać w tylko dwóch fabrykach na terenie Europy, z czego jedną będzie Ruesselsheim, a drugą Ellesmere Port. Gliwice w ogóle nie są brane pod uwagę, chociaż o zakładach w Wielkiej Brytanii mówi się, że wszystko zależy od warunków Brexitu.

> Serwis Tesli w Polsce na ul. Powsińskiej w Warszawie. Oficjalna sprzedaż nie wcześniej niż za kilka miesięcy [akt.]

Opel Astra (2021) dostępny będzie w wersji zelektryfikowanej, chociaż nie wiadomo, czy „zelektryfikowana” oznacza „czysto elektryczna”. Auto powstanie na platformie EMP2, możemy się więc spodziewać wariantu hybrydowego bliskiego temu, co Opel oferuje od niedawna w wersji Grandland X (segment C-SUV). Oczywiście elektryfikacja może iść znacznie dalej, aż do celu, który wyznaczył prototypowy GT X:

2018 Opel GT X Experimental

Zdjęcie otwierające: wzór felgi Opla Corsy-e (c) Opel

Aktualizacja 29.06.2019, 12:00: Zaktualizowaliśmy tekst o lokalizację drugiej fabryki

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]