We Francji uchwalono właśnie nowe prawo. W reklamach samochodów będą musiały pojawić się obowiązkowe wzmianki o spacerach, jeżdżeniu na rowerze, wspólnym korzystaniu z samochodów lub o publicznym transporcie. Regulacje wchodzą w życie za trzy miesiące, 1 marca 2022 roku.
Chcesz kupić samochód? A może lepiej iść spacerem?
Spis treści
Treść obowiązkowych napisów jest następująca (źródło):
- Przy krótkich podróżach preferuj (fr. privilégiez) spacer lub jazdę na rowerze.
- Pomyśl o wspólnych przejazdach.
- Na co dzień korzystaj z transportu publicznego.
Zdania będą musiały pojawiać się w ogłoszeniach (internet, pisma, telewizja) lub być odczytywane tuż po nich (radio). Mają być prezentowane w sposób czytelny, dający się odróżnić od treści ogłoszenia i innych obowiązkowych wzmianek. Muszą być uzupełnione hashtagiem #SeDéplacerMoinsPolluer (pol. przemieszczaj się z mniejszymi zanieczyszczeniami).
W reklamach, które będą pojawiać się na ekranach lub w pismach, jedno z wspomnianych haseł ma zajmować co najmniej 7 procent powierzchni ogłoszenia. Przy kampaniach realizowanych wyłącznie online, napisy muszą być widoczne, nie mogą ukrywać się pod zakładką czy krawędzią ekranu.
Nowe przepisy zaczną obowiązywać 1 marca 2022 roku. Kto ich nie dotrzyma, może otrzymać grzywnę w wysokości do 50 000 euro za każde ogłoszenie.
Nota od ŁB: jestem miłośnikiem samochodów, ale ostatnio dokonałem zaskakującego odkrycia. Na basen, który mam w odległości 2,8 kilometra od domu, docieram w 18 minut samochodem albo w 21 minut szybkim marszem od drzwi do drzwi. Samochodem trwa to długo, bo zanim dojdę na parking, bo światła na prawie każdym skrzyżowaniu, bo parkowanie pod basenem… Na piechotę urywam z trasy około 500 metrów idąc na przełaj przez osiedla. Ale dopóki nie pokonałem tej trasy na pieszo, wydawało mi się, że to będzie bardzo długo i daleko.
Mapy Google podpowiadają mi, że rowerem dojadę w 8-9 minut 🙂
Samochody elektryczne – www.elektrowoz.pl [raport LISTOPAD 2021]
W bardzo dużym skrócie opiszmy nasz listopad, bo zaraz będzie okazja do podsumowania grudnia. Mieliśmy 303 tysiące Czytelników (uu według Google Analytics), 1,07 miliona odsłon, wygenerowaliśmy około 10,8 tysiąca złotych przychodu plus paręset złotych z YouTube, co jak na listopad jest kwotą dość fajną, choć przedostatni miesiąc roku to zawsze dobry czas.
Życzenia noworoczne
Drodzy Czytelnicy. To już ostatni artykuł w tym roku. W związku z tym jako redakcja i Wydawca chcieliśmy Wam życzyć zdrowia, pomyślności, szczęścia w roku 2022. Niech spełnią się Wasze marzenia o nowym elektryku, niech ceny aut spadają, niech ładowarek będzie dużo i zawsze działają, niech baterie będą ciepłe, niech moce ładowania zaczynają się od 100 kW a wiatr wieje zawsze w plecy. Jeśli dzieje się coś nie po Waszej myśli – np. inflacja, wzrost cen energii – niech przeszkody będą dla Was motywatorem, by szukać lepszych rozwiązań.
My tu jesteśmy i zawsze trzymamy za Was kciuki.
/Łukasz Bigo
/Krzysztof Suwart
/Wydawca