Nowy Volkswagen Tiguan będzie dostępny jako wariant spalinowy i hybrydowy plug-in, eHybrid. Jego bateria ma mieć taką samą pojemność, jaką otrzymał nowy VW Passat Variant, czyli ~21 (19,7) kWh. To sporo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że pierwsza generacja VW e-Up, która trafiła na drogi w zaledwie 2016 roku, została wyposażona w baterię o pojemności 18,7 (~16) kWh. Nowy VW Tiguan trafi do salonów w pierwszym kwartale 2024 roku, jego ceny spodziewamy się do końca 2023 roku.
Volkswagen Tiguan eHybrid – dane techniczne i wszystko, co wiemy
Spis treści
Volkswagen Tiguan jest crossoverem segmentu C (C-SUV), jego zasięg będzie zatem nieco mniejszy niż pierwszego VW e-Up (segment A), ale powodów do wstydu nie będzie – producent obiecuje około 100 jednostek WLTP (źródło), mniej więcej 85 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 60 kilometrów zasięgu autostradowego przy sprzyjających warunkach [obliczenia redakcji Elektrowozu].
Przy tak dużej baterii ważnym uzupełnieniem jest port szybkiego ładowania CCS2. Samochód nie powinien zajmować miejsc przy ładowarkach dłużej niż typowe elektryki, przy Passacie Variancie maksymalna moc uzupełniania energii to 50 kW, tutaj zapewne będzie podobnie. Nie chce nam się wierzyć, że ktoś będzie zatrzymywał się na autostradzie co 50 kilometrów, żeby naładować baterię, ale wpięcie się podczas przerwy na posiłek – dlaczego nie? Szczególnie, gdy z samochodem przyjdzie korzystny abonament We Charge.
Również ładowarka pokładowa AC-DC ma zostać przyspieszona, chociaż tutaj producent nie chwali się mocą. Możemy domniemywać, że mówimy o 3 fazach i 11 kW, żeby skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez domowe wallboksy.
Dźwignia wyboru kierunku jazdy, pokrętło głośności i ekran centralny
Na kokpicie samochodu praktycznie zrezygnowano z przycisków. Znajdziemy je na kierownicy, płytkę sterującą światłami (rzadko używaną) na dole po lewej stronie, garstkę na drzwiach, pokrętło głośności z ekranem – na tunelu środkowym. Centrum sterowania to dźwignia wyboru kierunku jazdy (za kierownicą, po prawej) oraz wyświetlacz zamocowany na środku deski rozdzielczej. Ekran centralny ma mieć do 15 cali, jego interfejs wygląda tak, jakby użyto w nim ID. Software 4.0. Oprócz tego przed kierowcą są normalne liczniki i ekran projekcyjny (HUD).
Nowy Volkswagen Tiguan jest pierwszym samochodem na platformie MQB wyposażonym w matrycowe adaptacyjne reflektory (IQ.Light HD). Oprócz tego w aucie zastosowano szereg systemów bezpieczeństwa, dwukomorowe amortyzatory, a pojemność bagażnika VW Tiguana (2024) zwiększono do 652 litrów. Samochód ma się pojawić w salonach w pierwszym kwartale 2024 roku.