Intrygujące doniesienia portalu Autocar. Twierdzi on, że w mały elektryk znany nam wcześniej pod roboczym symbolem VW ID.2, który zadebiutuje w 2025 roku, będzie nosił nazwę Volkswagen ID. Golf. Auto ma powstać na unowocześnionym wariancie platformy MEB, MEB+, która będzie bazą dla Volkswagena ID.7 (elektrycznego Arteona). Ale ID. Golf ma być mały, z baterią opartą na ogniwach LFP, co sugeruje, że Volkswagen w końcu zacznie walczyć o klienta ceną.

Volkswagen ID. Golf – wszystko, co wiemy i czego domyśla się Autocar

Koncepcyjna wersja samochodu ma zostać pokazana w marcu 2023 roku, czyli nie dalej niż za półtora miesiąca. W przeciwieństwie do dotychczasowych sugestii, z których wynikało, że VW ID.2 będzie crossoverem („nadwozie typu SUV”), elektryk ma mieć „konwencjonalny kształt hatchbacka” – w co aż trudno jest nam uwierzyć w kontekście tego, jakie auta kupują klienci. Samochód ma też zyskać nową nazwę: VW ID. Golf.

Autocar utrzymuje, że Thomas Schaefer, menedżer zarządzający marką Volkswagen, zasygnalizował wprowadzenie na rynek wersji o tej nazwie. Wszystko zaczyna ze sobą grać: VW ID.2 powinien być ulokowany poniżej VW ID.3 (czytaj: mniejszy), tymczasem samochód o nazwie „VW ID. Golf” może mieć w zasadzie dowolne wymiary. Inna sprawa, że według Schaefera „prawdziwa wartość Volkswagena Golfa leży w aucie wielkości ID.2″ – a ID.2 miał 4,01 metra długości, był krótszy od Peugeota e-208 (4,055 m)!

Nasze wyobrażenie platformy MEB w wersji dla małego samochodu. Pierwotnie miała być to MEB Entry, ale wygląda na to, że MEB+ będzie na tyle elastyczna, że nada się i do aut dużych (ID.7), i małych (ID.2/ID. Golf)

Nowy VW ID. Golf ma być „pierwszym samochodem rozwijanym na platformie MEB+”, w ramach której zostaną zastosowane nowe ogniwa Li-ion. Dodajmy, że identyczne oświadczenie słyszeliśmy o VW ID.7, elektrycznym Passacie/Arteonie, dlatego chyba będziemy musieli poczekać na deklarację koncernu. Nowe ogniwa oznaczają zmienione pojemności baterii, ale nadal wiążą się z zastosowaniem instalacji klasy 400 V. Instalacja klasy 800 V będzie stosowana wyłącznie w autach na platformie PPE, czyli Audi i Porsche.

Z naszego punktu widzenia ważna jest jeszcze jedna informacja: nowe ogniwa mogą wykorzystywać chemię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP), powinny być więc tańsze niż klasyczne ogniwa oparte na niklu. Zanosi się więc na to, że VW ID.2 vel ID. Golf ma zrewolucjonizować rynek: będzie stosunkowo niewielki z zewnątrz (ale z wnętrzem o przestrzeni zbliżonej do Golfa) i zostanie zaprojektowany w taki sposób, by był stosunkowo tani (bo: ogniwa LFP). Pasuje nawet data: tańsze elektryki mają się zacząć pojawiać na rynku w połowie dekady.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 17 głosów Średnia: 4.9]