Volkswagen pracuje nad wdrożeniem mechanizmu uproszczonej hybrydy (ang. mild hybrid, MHEV) w niższych, tańszych modelach. W 2018 roku mają się pojawić nowe modele VW Golfa: Golf MHEV oraz Golf MHEV Plus.
Mild hybrid / MHEV w Golfie – o co chodzi?
Spis treści
VW Golf MHEV ma być klasyczną uproszczoną hybrydą: z silnikiem spalinowym TSI turbo o pojemności 1.5 litra i mocy 148 koni mechanicznych, napięciem 48 woltów w instalacji oraz silnikiem elektrycznym jako starterem i silnikiem napędowym w pewnych ograniczonych warunkach (parking, ruszanie).
> Nowy Mercedes CLS [WIDEO]: uproszczona hybryda w silnikach spalinowych + hybryda plug-in CLS 53
VW Golf MHEV Plus to jednak coś więcej: zamontowany przy przy przedniej osi silnik elektryczny ma moc aż 35 koni mechanicznych i w finalnej wersji może trafić na tylną oś. Ulokowanie silnika elektrycznego przy tylnej osi w Golfie MHEV Plus pozwoli uczynić z niego auto z napędem na cztery koła, przynajmniej do pewnej szybkości. Silnik elektryczny umożliwi też obniżenie spalania w jeździe miejskiej, a zwłaszcza w korkach.
Schemat napędu w VW Golfie MHEV Plus (c) Volkswagen
O ile VW Golf MHEV już wkrótce powinien zagościć w ofercie Volkswagena, o tyle wersja MHEV Plus jest jeszcze na etapie projektowym i nie wiadomo, czy trafi do produkcji.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Samochody elektryczne – newsy każdego ranka w Twoim telefonie. Zalajkuj i ZOBACZ:
Warto przeczytać: Volkswagen reveals plans for mild hybrid powertrains