Volkswagen Passat to trzeci najpopularniejszy samochód w historii Volkswagena po Golfie i Garbusie (Beetle). Producent zaprezentował właśnie jego nową wersję. Samochód występuje między innymi jako hybryda plug-in – VW Passat Variant eHybrid – z dwiema nowościami: 3-fazową ładowarką pokładową i możliwością uzupełniania energii na ładowarkach prądu stałego (DC). Samochód pojawi się tylko w nadwoziu kombi, kto będzie zainteresowany sedanem, musi zdecydować się na zakup VW ID.7.

Nowy VW Passat Variant eHybrid – wszystko, co wiemy

Firma chwali się, że wersje hybrydowe mają całkowitą moc wynoszącą 150 kW/204 KM lub 200 kW/272 KM. Pojemność baterii powiększono do ~21 (19,7) kWh, dzięki czemu zasięg samochodu miał się zwiększyć do około 100 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na maksymalnie 85 kilometrów w trybie mieszanym. Zerwano z ponurą tradycją montowania ładowarek 1-fazowych o mocy do 3,6 kW, nowy Variant będzie miał ładowarkę pokładową AC-DC o mocy 11 kW i obsługującą 3 fazy.

Dzięki niej bateria samochodu powinna uzupełnić energię w mniej niż 2 godziny.

To jednak nie koniec: Volkswagen w końcu poszedł śladem Mercedesa i zdecydował się na montaż gniazda szybkiego ładowania CCS2. Producent deklaruje, że obsłuży ono moc do 50 kW (źródło), kto więc kiedyś podróżował na większe odległości Nissanem Leafem I, będzie mógł przypomnieć sobie te doświadczenia za sprawą nowego Passata Varianta, bo zasięgi i częstotliwość postojów przy jeździe tylko na prądzie powinny być podobne 😉

Z punktu widzenia potencjalnych nabywców ważniejsze niż przygody może być to, że samochód przez kilka dni będzie mógł jeździć tylko na prądzie. Przy dłuższych wyjazdach do gry wkroczy nowy turbodoładowany silnik 1.5 TSI Evo2. Oczywiście model będzie też dostępny jako pseudohybryda (mHICE), wariant benzynowy i diesel. We wszystkich wersjach standardem jest automatyczna skrzynia biegów DSG, więc ze środkowej części tunelu znika dźwignia zmiany biegów:

Dostawy modelu wystartują w pierwszym kwartale 2024 roku. Publiczną prezentację samochodu zaplanowano na dni 5-8 września podczas targów IAA Mobility 2023.

Aktualizacja 2023/09/22, godz. 11.53: jako że pojemność całkowita baterii VW Passata Varianta jest tylko naszym domniemaniem, obniżyliśmy ją do 21 kWh, żeby przeznaczyć na bufory około 6 procent pojemności. Pojemność całkowita jest domniemaniem redakcji Elektrowozu, Volkswagen podał tylko wartość użyteczną.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2]