Podczas światowej premiery Volkswagena Passata pokazano również VW Passata GTE. Hybryda plug-in wraca do oferty po tym, jak „wywiało ją” przejście z procedury NEDC na WLTP we wrześniu 2018 roku. Nowy Passat GTE ma większą baterię i obiecuje większy zasięg na jednym ładowaniu. W standardzie otrzyma reflektory full LED.

Nowy Volkswagen Passat B8 II GTE: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Nowy Passat GTE otrzymał baterię o 31 procent większą niż jego poprzednik: 13 zamiast 9,9 kWh. Zgodnie z deklaracją producenta, samochód powinien przejeżdżać 55 km według procedury WLTP, 70 kilometrów na jednym ładowaniu według procedury NEDC*, co przekładałoby się na 47 kilometrów zasięgu realnego w dobrych warunkach. Ta liczba całkiem nieźle pasuje do zużycia energii przez samochody w tym segmencie, więc powinna się zgadzać.

Silnik Volkswagena Passata GTE w najnowszej wersji to dotychczasowy 1.4 TSI o mocy 110 kW (150 KM), silnik elektryczny ma niewiele mniej, 85 kW (110 KM), a łączna moc napędu hybrydowego to 160 kW (218 KM). Tak jak w olbrzymiej większości hybryd plug-in, tak i tutaj znajdziemy ładowarkę o mocy kilku, a dokładnie 3,6 kW, która powinna uzupełnić baterię do pełna w 4-5 godzin.

Gniazdo ładowania to Type 2 (Mennekes). Sądząc po czasie ładowania podawanym przez producenta, auto nie będzie posiadało możliwości ładowania szybkiego. W zasadzie ma to sens, koszty takiego rozwiązania mogą być stosunkowo wysokie przy tak niewielkiej baterii. Warto wszak jednak dodać, że starsza wersja Outlandera PHEV miała akumulatory trakcyjne o pojemności 12 kWh, nowsza – 14 kWh, a producent zdecydował się na użycie gniazda szybkiego ładowania Chademo.

> Ile pali Mitsubishi Outlander PHEV? W trybie elektrycznym: 26 kWh/100 km, w spalinowym: 7,1-11,8 l/100 km

Warto obejrzeć (długie):

*) producenci nadal podają zasięgi według procedury NEDC, ponieważ zezwoliła na to Komisja Europejska. Oficjalnym standardem jest WLTP, ale NEDC stosowane jest „w celach porównawczych”. Ma to sens, jednak wprowadza zamieszanie: nigdy nie wiadomo, czy prezentowana liczba to WLTP, czy może WLTP przeliczone na NEDC.

Wszystkie ilustracje: premiera nowego VW Passata (c) Autogefuehl / YouTube

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: