Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowy Volkswagen ID.4 GTX bez zaskoczeń. Audi Q4 e-tron 50 w nadwoziu i z wnętrzem VW ID.4

W środę, 28 kwietnia, o godzinie 17.00, miała miejsce premiera VW ID.4 GTX. Tak jak się spodziewaliśmy, mamy do czynienia z bliźniakiem Audi Q4 e-tron 50 z innym nadwoziem i wnętrzem. Z zewnątrz samochód będzie niemal nie do odróżnienia od klasycznego VW ID.4.

Volkswagen ID.4 GTX – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Transmisję można było obejrzeć TUTAJ.

Premiera Volkswagena ID.4 GTX była światowa, dotyczyła nie tylko europejskiego rynku. Samochód – dokładnie tak samo, jak Audi Q4 e-tron – ma baterię o pojemności 77 (82) kWh, dwa silniki o mocy do 220 kW (299 KM) i rozpędzi się do 100 km/h w 6,2 sekundy. Zasięg ID.4 GTX wyniesie do 480 jednostek WLTP (producent mówi o „340-480 jedn.”), co oznacza do 410 kilometrów realnie w trybie mieszanym. W stosunku do wersji nie-GTX auto ma więcej silników, tę samą baterię, lepsze przyspieszenie i słabszy zasięg.

Moc ładowania to do 125 kW przy prądzie stałym i do 11 kW przy prądzie przemiennym – model jest zatem wyposażony w trzyfazową ładowarkę. Z zewnątrz w porównaniu do klasycznego VW ID.4 auto różni się nieco innym kształtem wycięć na zderzakach (przód i tył), światłami STOP w kształcie litery X (tył) oraz dodatkowymi 6 światłami ulokowanymi na miejscach typowych dla świateł przeciwmgielnych (przód):

Wnętrze VW ID.4 GTX ma się wyróżniać siedzeniami z czerwonymi przeszyciami, oznaczeniem na kierownicy oraz czerwonymi akcentami w oświetleniu dookólnym (ambientowym):

Samochód obędzie oferowany z 20- i 21-calowymi felgami. Cena VW ID.4 GTX w Niemczech rozpoczyna się od 50 415 euro. Jeśli w Polsce będzie startować powyżej 250-270 tysięcy złotych, sensowniejszą alternatywą może być Tesla Model 3 lub Y.

VW ID.4 GTX jest pierwszym Volkswagenem na platformie MEB z napędem na obie osie. Jego siostrą będzie Skoda Enyaq vRS, którą również zapowiedziano na nadchodzące miesiące. Z kolei następnym samochodem z serii ID., który pojawi się wkrótce, będzie Volkswagen ID.5, czyli ID.4 w nadwoziu coupe. W Audi oba warianty nadwoziowe modelu – SUV i Sportback – zadebiutowały jednocześnie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version