W niemieckim konfiguratorze pojawił się nowy Volkswagen ID.3 Tour 5. Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 77 (82) kWh, a mimo tego oferuje pięć miejsc do siedzenia. Dotychczas wersje z akumulatorem o tej pojemności – VW ID.3 Pro S i Tour – dysponowały tylko czterema miejscami.

Nowy VW ID.3 Tour 5

Gdy Volkswagen ID.3 (segment C) debiutował na rynku, usłyszeliśmy, że wariant z największą baterią 77 (82) kWh będzie miał na tylnej kanapie tylko dwa miejsca zamiast klasycznych trzech. Spekulowano wtedy, że może mieć do związek z dopuszczalną masą całkowitą pojazdu, my natomiast domniemywaliśmy, że chodzi raczej o wypromowanie większego i droższego VW ID.4. Okazuje się, że ta druga hipoteza mogła być bliższa prawy.

Nowy Volkswagen ID.3 Tour 5 oferuje aż 5 miejsc do siedzenia: 2 z przodu i 3 z tyłu (źródło). Cena tak skonfigurowanego modelu startuje w Niemczech od 47 820 euro, w Polsce auta nie ma jeszcze w konfiguratorze. Jeśli przyjąć jako punkt wyjścia cenę modelu Pro S (od 181 990 złotych), to z prostej proporcji wyliczymy, że cena VW ID.3 Tour 5 powinna wynieść 207 200 złotych. Dodajmy, że przy domyślnej konfiguracji otrzymujemy 3 570 euro rabatu, więc efektywnie samochód startuje od 44 250 euro, co powinno przełożyć się na cenę w Polsce wynoszącą 191 800 złotych.

To sporo jak na samochód kompaktowy, ale podkreślmy, że w tym segmencie nie ma na rynku porównywalnej pojemności. Najbliżej są VW ID.4 (C-SUV, większy), który ma identyczny akumulator 77 kWh oraz Kia e-Niro (C-SUV, zbliżony) z baterią o pojemności 64 kWh.

Volkswagen ID.3 Tour 5 w domyślnej konfiguracji. Zwróć uwagę na środkowy zagłówek na tylnej kanapie (c) Volkswagen

Zdjęcia z konfiguratora VW ID.3 Tour 5. Warto przyjrzeć się emblematowi, widoczne jest na nim oznaczenie „Pro S” – taka jest bowiem bazowa nazwa modeli z baterią 77 kWh (c) Volkswagen

Dane techniczne? VW ID.3 Tour 5 dysponuje silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) napędzającym tylne koła. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,9 sekundy, producent obiecuje 544 jednostki WLTP zasięgu, czyli do 465 kilometrów realnie w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do zera oraz około 325 kilometrów przy jeździe w przedziale 80->10->80 procent. Te 325 kilometrów należy również uznać za zasięg autostradowy przy szybkości 120-130 km/h i rozładowaniu baterii do zera.

Tak jak i w innych modelach, pojemność bagażnika to 385 litrów. Auto obsługuje ładowanie z mocą 125 kW przy prądzie stałym (DC) oraz do 11 kW przy prądzie przemiennym (AC). Standardowym wyposażeniem są matrycowe reflektory LED, system jazdy półautonomicznej i kamera 360 stopni, samochód nie ma natomiast wyświetlacza projekcyjnego (HUD-u):

Zdjęcie otwierające: Volkswagen ID.3 Tour 5 (c) Volkswagen

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: