Jak informuje MBPassionBlog, jesienią ma trafić do oferty słabszy i prawdopodobnie tańszy Mercedes EQC 350 4Matic. Będzie oferował napęd na obie osie, zasięg ten sam, co w EQC 400 4Matic (417 jedn. WLTP), ale”zaledwie” 210 kW (286 KM) mocy. Obecny dziś na rynku Mercedes EQC 400 4Matic dysponuje maksymalnie 300 kW (408 KM).
Mercedes EQC 400 a EQC 350 – dane techniczne i wszystko, co wiemy
Oprócz wspomnianej niższej mocy obniży się też moment obrotowy EQC 350 – wyniesie on 415 Nm zamiast dotychczasowych 760 Nm. Różnica jest więc znacząca, auto będzie odczuwalnie mniej żwawe, ale być może właśnie o to chodzi producentowi, by crossover był mniej narowisty. Przyspieszenie samochodu do 100 km/h potrwa 6,9 sekundy, podczas gdy starszy brat osiąga pierwszą setkę w 5,1 sekundy.
Obydwa modele będą dysponowały tą samą baterią o pojemności 80 (85?) kWh. Bez zmian ma pozostać również katalogowy zasięg EQC 350, choć możemy założyć, że dzięki słabszemu obciążeniu silników i innej charakterystyce mocy, EQC 350 będzie przejeżdżał nieco więcej na jednym ładowaniu.
Według MBPassionBlog EQC 350 wykorzysta dokładnie ten sam zespół napędowy, który znajduje się w EQC 400. Producent zdecydował się po prostu na zastosowanie w nim elektronicznego ogranicznika. Może to oznaczać, że w przyszłości auto da się podkręcić do mocniejszej wersji za pomocą prostej aktualizacji kilku opcji w oprogramowaniu.
Cena Mercedesa EQC 350 powinna być niższa niż wariantu EQC 400. Ten ostatni kosztuje w tej chwili od 334 900 złotych, EQC 350 może być więc dostępny od około 300 tysięcy złotych, by stworzyć przeciwwagę dla Audi e-tron 50 Quattro (od 308 400 zł).
A oto wybrane dane techniczne starszego brata, Mercedesa EQC 400 4Matic:
- segment: D-SUV,
- pojemność baterii: 80 kWh,
- napęd: AWD,
- zasięg: 417 jedn. WLTP, do 350 km realnie w trybie mieszanym,
- cena: od 334 900 zł,
- konkurencja: Jaguar I-Pace, Tesla Model Y (niedostępna w Europie), Tesla Model 3 (segment D), Audi e-tron 50 Quattro (segment E-SUV).