Renault oficjalnie zaprezentował Renault Zoe II, drugą generację Renault Zoe (2019). Auto zaoferuje największą baterię w swoim segmencie – pojemność akumulatorów Renault Zoe ZE 50 to 52 kWh. Taka ilość energii powinna pozwolić na realny zasięg w trybie mieszanym wynoszący 340-360 kilometrów na jednym ładowaniu.

Renault Zoe (2019): dane techniczne, cena i wszystko, co wiemy

Wspomniany powyżej realny zasięg Renault Zoe II bierze się z obietnicy producenta, że według procedury WLTP samochód przejeżdża 390 kilometrów. To właśnie tej ostatniej wartości powinniśmy się spodziewać przy jeździe miejskiej w dobrych warunkach pogodowych. To dziś najlepsza wartość na rynku w segmencie B, zasięg Opel Corsa-e wynosi 330 km WLTP, a Peugeota e-208 – 340 km WLTP.

Nie spełniły się nadzieje dotyczące szybkiego ładowania: przy prądzie stałym (DC) Renault Zoe II wykorzystuje moc do 50 kW, a nie 100 kW, jak wcześniej zakładaliśmy. Natomiast samochód pozostanie absolutnym liderem, gdy chodzi o szybkość ładowania prądem przemiennym (AC). Dzięki wykorzystaniu trzech faz nowy Zoe nadal obsłuży do 22 kW – więcej niż współczesne Tesle (16,5 lub 11 kW) czy samochody innych producentów.

Bateria została zbudowana z wykorzystaniem 192 ogniw (12 modułów) i waży 326 kilogramów. Chłodzona jest powietrzem – dokładnie tak samo, jak we wcześniejszych modelach. Gęstość energii na poziomie pakietu to 0,16 kWh/kg.

Moc silnika Renault Zoe 2 wynosi 100 kW (136 KM), moment obrotowy – 245 Nm. Nowy silnik nosi oznaczenie R135, czyli został wyprodukowany przez Renault. Producent deklaruje przyspieszenie do 100 km/h w czasie „poniżej 10 sekund”. Jednak starszy silnik R110 (80 kW, 109 KM) ma być nadal oferowany jako tańsza opcja.

Szybkość maksymalna Renault Zoe ZE 50 została ograniczona do 140 km/h.

Producent chwali się odświeżonym „trybem B”, czyli stylem jazdy z maksymalnym odzyskiwaniem energii. Dzięki współdziałaniu rekuperacji i hamulców ma on pozwalać na korzystanie z auta z wykorzystaniem wyłącznie pedału przyspieszenia.

Wnętrze samochodu wygląda znacznie nowocześniej, choć na podstawie renderingów trudno ocenić jakość wykończenia. A to twarde plastiki w środku były tym, co odstraszało od zakupu wielu użytkowników, gdy słyszeli, że koszt zakupu auta w najbardziej podstawowym wariancie nie schodzi poniżej 130 tysięcy złotych.

Cena Renault Zoe ZE50 nie została na razie ujawniona. Spodziewamy się, że podstawowy wariant z silnikiem R110 będzie zaczynał się w Polsce na poziomie około 135 tysięcy złotych. Droższa wersja z silnikiem R135 prawdopodobnie przekroczy 140 tysięcy złotych – czyli zrówna się z Peugeotem e-208.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.4]