Już w poniedziałek, 6 września, zostanie oficjalnie zaprezentowany Renault Megane E-Tech Electric. Samochód powstanie na zupełnie nowej platformie CMF-EV aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i wszystko wskazuje na to, że będzie usiłował walczyć jednocześnie z Volkswagenem ID.3 oraz przynajmniej niektórymi crossoverami.
Szczegółowe dane techniczne samochodu umieściliśmy w nowym artykule, stworzonym już po premierze: Renault Megane E-Tech Electric: dane techniczne, zasięgi i wszystko, co wiemy [YouTube]
Renault Megane E-Tech Electric – transmisja live
Premierę na żywo można było obejrzeć TUTAJ lub w oknie poniżej:
Tak jak wspomnieliśmy już na starcie, nowy Renault Megane E-Tech Electric jest autem ciekawym, bo jego sylwetka nie odpowiada jednoznacznie, czy będziemy mieli do czynienia z hatchbackiem, czy z crossoverem. Tymczasem już samo słowo „crossover” oznacza krzyżówkę hatchbacka i SUV-a. Ale tutaj… trudno powiedzieć. Chyba patrzymy na hatchbacka plus wysokość baterii w podłodze stylizowanego na crossovera (nadkola):
Renault Megane E-Tech Electric ma mieć baterię o pojemności 60 kWh, która powinna zagwarantować do 450 jednostek WLTP zasięgu, do 385 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Silnik o mocy 160 kW (218 KM) będzie napędzał przednie koła. To dane oficjalne. Według nieoficjalnych, do których dotarł Forococheselectricos, auto trafi na rynek z bateriami o pojemności 40 oraz 60 kWh i zaoferuje maksymalnie 470 jednostek WLTP zasięgu. 40 kWh w aucie segmentu C cztery lata po Nissanie Leafie II (37 kWh) prezentują się dziwacznie, ale być może Renault wie coś, czego nie wiemy my.
Wnętrze Megane E-Tech Electric miało przypominać Symbioza, choć jest w nim coś brutalnego, rysowanego grubą kreską. Stacja dyskietek między ekranami (nawiew) oraz trzy dźwignie po prawej stronie nie dodają kabinie lekkości, jednak może być to tylko kwestia ujęcia:
Na razie nie wiemy, czy dostępny będzie Renault Megane E-Tech Electric ~90 kWh, czego można by się spodziewać na podstawie zapowiedzi Nissana Ariya. Producent może się nie zdecydować na tak pojemne akumulatory choćby ze względu na chęć wprowadzenia na rynek większych modeli. Odpowiedź na to pytanie poznamy w poniedziałek, 6 września, o godzinie 8.50.