W 2020 roku Renault po raz pierwszy zaprezentowało elektrycznego crossovera segmentu C, Renault Megane E / MeganE (pisownia nie była jasna). Dziś pokazano kolejne zwiastuny samochodu i wygląda na to, że prototyp nie odbiegał znacząco od wersji finalnej. Wiele wskazuje na to, że samochód będzie nosił nazwę Renault Megane E-Tech Electric, ewentualnie MeganE E-Tech Electric.

Renault Megane E-Tech Electric jako najprzystojniejszy brat w gamie Megane

Nie dalej jak wczoraj, Renault pokazało model Megane E-Tech Plug-in Hybrid, hybrydę plug-in w nadwoziu hatchback obok istniejącej wersji kombi. Przy okazji dzisiejszej konferencji Renault Talk francuski producent ujawnił kilka nowych zwiastunów całkowicie elektrycznego Renault Megane E-Tech Electric, zupełnie nowego modelu Megane, który z obecną linią aut wspólną ma tylko nazwę. Kształt świateł znamy już z prototypu, po raz pierwszy natomiast widzimy nowe logo Renault na klapie auta:

A tak to wyglądało kilka miesięcy temu:

W odróżnieniu od obecnych wersji Megane, wariant elektryczny ma być crossoverem, czyli modelem pomiędzy zwykłych hatchbackiem i SUV-em. Choć na dotychczasowych renderingach prezentuje się raczej klasycznie, pamiętajmy, że proporcje mogą nas zwodzić – tak, jak ma to miejsce przy Ioniqu 5:

Rendering Renault Megane E, jeszcze ze starym logotypem z przodu (c) Renault

We wnętrzu pojawią się dwa duże ekrany: poziomy za kierownicą i pionowy w środkowej części kokpitu. Między nimi ulokowano otwór nawiewu przypominający stację dyskietek:

Te dzisiejsze oficjalne zwiastuny potwierdzają, że francuski portal L’argus faktycznie zdobył renderingi wnętrza samochodu:

Renault Megane E-Tech Electric powstaje na platformie CMF-EV aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Na tej samej bazie zostanie zbudowany Nissan Ariya. Wersja koncepcyjna miała baterię o pojemności 60 kWh i silnik o mocy 160 kW (218 KM) napędzający przednie koła. W przyszłości spodziewamy się także wariantów z większymi bateriami i napędem na obie osie – dokładnie tak samo, jak to będzie miało miejsce w przypadku Ariyi.

Produkcja auta ma wystartować pod koniec 2021 roku, sprzedaż (dostawy) powinny się rozpocząć w roku 2022. Choć samochód nie ma związku z obecną linią Megane, która powstaje na zupełnie innych platformach, Renault stosuje tę nazwę prawdopodobnie w celu dodatkowego wypromowania wersji elektrycznej.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: we francuskim konfiguratorze Renault nawet Zoe nosi już nazwę E-Tech Electric. W Polsce ciągle jeszcze jest to tylko Zoe. Interesujące ujednolicenie, ale może być mylące dla nabywców:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: