Porsche poinformowało, że samochód firmy przejechał w ciągu doby 3 425 kilometrów. Przy tak długiej jeździe musiano uwzględnić czasy ładowania, a mimo to średnia szybkość auta wyniosła prawie 143 km/h. Dla porównania: najlepszy wynik w Tesli Model 3 to dziś 2 781 km w 24 godziny.
Tesla Model 3 vs Porsche Taycan
W lipcu bieżącego roku Bjorn Nyland przejechał w ciągu doby 2 781 kilometrów. Jeździł po autobahnie, starał się trzymać 170 km/h, a na ładowarkach uzupełniał baterię od 10 do 50 procent. Daje to średnią szybkość wynoszącą 115,88 km/h, wliczając postoje.
> Rekord zasięgu Tesla Model 3 w 24 h: 2 781 km. Motoryzacja znowu staje się ciekawa! [wideo]
Porsche właśnie pochwaliło się dużo lepszym rezultatem. Na torze Nardo we Włoszech przedprodukcyjna wersja Taycana przez 24 godziny pokonała 3 425 kilometrów (źródło). Średnia szybkość jazdy – również wliczając postoje na ładowanie – wyniosła 142,71 km/h, ale według deklaracji producenta kierowcy starali się utrzymywać od 195 do 215 km/h.
Podczas mierzenia się z dystansem zatrzymywano się wyłącznie na uzupełnienie energii w baterii. Samochodem jechało sześciu firmowych kierowców (u Nylanda było ich dwóch). Maksymalna moc ładowania Porsche Taycan to około 250 kW, ale producent nie udzielił informacji, w jakich widełkach utrzymywana była pojemność baterii. Podano natomiast, że najwyższa zanotowana temperatura powietrza wyniosła 42 stopnie, najwyższa zanotowana temperatura asfaltu – 54 stopnie.
Warto dodać, że o ile Nyland osiągnął wynik lepszy niż na Le Mans w 1928 roku, o tyle Porsche Taycan ulokowało się między 1931 a 1932 rokiem. Motoryzacja znowu staje się ciekawa, a chęć bicia rekordów ma szansę wiązać się ze znaczącymi technologicznymi ulepszeniami samochodów:
> Rekordy dystansów w 24 godzinnym Le Mans
Premiera Porsche Taycan odbędzie się 4 września 2019 roku.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: