Polestar zaprezentował Polestara 3, swego największego SUV-a. Auto z „bardzo wysokim poziomem wyposażenia standardowego” startuje w Niemczech od 89 900 euro, co w Polsce odpowiadałoby 451 000 złotym, po warunkiem, że jego niemiecka cena nie uwzględnia dopłat. Producent obiecuje do 610 jednostek zasięgu WLTP dzięki baterii o pojemności 111 kWh.

Polestar 3: duża bateria, wysoka moc ładowania, niezły zasięg

Samochód nie jest tak duży, jak mogłoby się wydawać. Przy rozstawie osi wynoszącym 2,985 metra ma 4,9 metra długości, o 9,5 centymetra mniej niż obecna generacja Volvo XC90. Upodabnia go to do Audi e-tron i czyni z niego model pogranicza segmentów D- i E-SUV. Przy tych rozmiarach wyposażono go w naprawdę pojemną baterię, bo mieszczącą aż 111 kWh energii (prawdopodobnie wartość całkowita) – zbudowano ją w oparciu o 17 modułów i w sumie 204 chłodzone cieczą ogniwa prostopadłościenne.

Wysoka pojemność baterii sprawia, że Polestara 3 można ładować z mocami dochodzącymi do 250 kW mimo 400-woltowej instalacji. Dwa silniki mają maksymalnie 360 kW mocy i 840 Nm momentu obrotowego, opcjonalnie do 380 kW i 910 Nm z pakietem Performance Pack. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5 sekund (4,7 z Performance Pack), co jak na auto rodzinne jest wartością raczej szaloną. Auto ma dwa silniki, tylny posiada dwa sprzęgła wykorzystywane do odłączania osi. 610 jednostek WLTP to wartość wstępna, oznacza około 520 kilometrów realnie w trybie mieszanym i pod 370 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h.

Samochód w standardzie posiada pompę ciepła, zawieszenie pneumatyczne i komputer pokładowy Nvidia Drive z oprogramowaniem Volvo. W kabinie pojawiły się czujniki radarowe, które wykrywają ruch, by zapobiegać w ten sposób przypadkowemu pozostawieniu w środku dziecka czy zwierzęcia. 14,6-calowy ekran centralny, w maksymalnej konfiguracji system audio składa się z 25 głośników. Ten ostatni obsługuje dźwięk 3D i Dolby Atmos. W drugim kwartale 2023 roku możliwe będzie zamówienie Pilot Packa z lidarem firmy Luminar – elementem, który ma stanowić podstawę bezpieczeństwa w Volvo EX90. Dostawy auta powinny ruszyć w IV kwartale 2023 roku, produkcja ma się odbywać w Chengdu (Chiny) i Karolinie Południowej (Stany Zjednoczone, źródło).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]