Polestar 2 zapowiedział wprowadzenie na rynek odchudzonego wariantu samochodu. Auto zostanie wyposażone w napęd na jedną oś, co przy tej samej baterii o pojemności 74 (78) kWh pozwoli mu na przejechanie do 418 kilometrów EPA / 515-540 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. Dostępny będzie też wariant z mniejszą baterią i napędem na przód.
Nowy Polestar 2 – ceny też będą niższe
Dotychczas Polestar realizował plan „Performance”. Skoro marka kojarzyła się z usportowionymi i wzmocnionymi Volvo, Polestar 2 nie mógł odbiegać od schematu. Dlatego otrzymał baterię o pojemności 74 (78) kWh, napęd na obie osie AWD (1+1), 300 kW (408 KM) mocy i przyspieszał do 100 km/h w 4,7 sekundy.
Teraz jednak producent chce obniżyć próg wejścia i uczynić model bardziej przystępnym. Dlatego ogłoszono wprowadzenie dwóch nowych wersji (źródło):
- Long Range Single Motor z baterią 74 (78) kWh i napędem na przód o mocy 170 kW (231 KM) i 330 Nm momentu obrotowego,
- Standard Range Single Motor z baterią ~60 (64) kWh i napędem na przód o mocy 165 kW (224 KM) i 330 Nm momentu obrotowego.
Producent zapowiada, że auta powinny oferować następujące zasięgi:
- LR 74 kWh AWD (dotychczasowy) – 450-480 jednostek WLTP, czyli 385-410 kilometrów realnie w trybie mieszanym,
- LR 74 kWh FWD – 515-540 jednostek WLTP, czyli 440-460 kilometrów realnie w trybie mieszanym,
- SR ~60 kWh FWD – 420-440 jednostek WLTP, czyli 360-375 kilometrów realnie w trybie mieszanym.
Dane dotyczące zasięgu są wstępne, dlatego nie należy się do nich przywiązywać. Warto również pamiętać, że w momencie rynkowej premiery Polestara 2 producent obniżył obiecywane wcześniej wartości, dlatego spodziewajmy się, że powyższe wartości są dalece optymistyczne. Być może udaje się je osiągnąć z nowym elementem wyposażenia: opcjonalną pompą ciepła. Polestar zapowiada bowiem, że pozwala ona na zwiększenie zasięgu aż do 10 procent przy niekorzystnych warunkach pogodowych.
Oprócz nowych pojemności baterii i opcji napędu nabywca samochodu będzie dobrać Pilot Pack, Plus Pack oraz Performance Pack. Pilot Pack zawiera system jazdy półautonomicznej, ostrzeganie o pojeździe w martwym polu czy widok 360 stopni. Plus Pack to panoramiczny szklany dach, system audio premium Harman Kardon z 13 głośnikami, podgrzewane fotele przednie i tylne, kierownica oraz pompa ciepła.
Performance Pack wreszcie zawiera regulowane [ręcznie] amortyzatory Oehlins, hamulce Brembo i 20-calowe felgi aluminiowe – teraz standardem są felgi 19-calowe. Pakiet Performance ma być dostępny wyłącznie dla wariantów z większą baterią.
Ceny Polestara 2 w najtańszej edycji mają zaczynać się od 40 tysięcy euro, ale w rzeczywistości jest to co najmniej 45 500 euro. Auto byłoby więc minimalnie droższe niż Volvo XC40 T4 Recharge PHEV, które startuje od około 45 tysięcy euro (cennik holenderski, bez dopłat). W Polsce to samo Volvo kosztuje od 199 900 złotych, więc Polestar 2 powinien kosztować około 202 tysięcy złotych. Jak na samochód pogranicza segmentów C i D to niezła oferta.
Niestety, Polestar nie planuje na razie wejścia na polski rynek. Ale spodziewajmy się, że te same zespoły napędowe zobaczymy w 2022 roku w otwierających gamę Volvo XC40 P6 Recharge i Volvo C40 P6 Recharge.
Aktualizacja 2021/04/13, godz. 21.44: uzyskaliśmy potwierdzenie od Polestara, że wersja z jednym silnikiem będzie miała napęd na przód.
Wszystkie zdjęcia: nowy Polestar 2 (c) Polestar